De meningen van doktoren zijn hier erg wisselend over. Zelf had mijn man ook een spatader. De uroloog was erg negatief over een eventuele ingreep. Toen raakte Molly zwanger van dit forum(afgelopen nov), 2 maanden na de ingreep van haar man. Dit trok ons over de streep om toch de ingreep te doen. De dokter die deze ingreep ging doen vertelde ons dat 40 % (!!) van de mannen die de spatader laten verwijderen hun vrouw spontaan bezwangeren daarna. Inmiddels is de operatie van mijn man 2 maanden geleden. De ingreep was simpel en hij heeft geen pijn gehad. Je kan kiezen voor een operatie waarbij ze echt een snee zetten of voor een poliklinische ingreep waarbij ze een klein gaatje maken in je lies en een ader ingaan. Wij hebben voor het laatste gekozen omdat deze pijnloos is(in aderen zitten geen gevoel) en een dag later kan je gewoon weer alles doen. Laat je niet overhalen om een operatie te doen want hier verdienen ze(=het ziekenhuis) uiteraard meer aan en het resultaat is bij beide opties hetzelfde. Ik zal de ingreep absoluut aanraden! Wij weten pas half april of de kwaliteit verbetert is!
Weet je de aantallen van de zaad van je man?(bv: aantal per ml, beweeglijkheid, vorm)
Misschien leest Molly mee en kan ze haar verhaal vertellen!!
succes
Marielle