spataderen

Hoi,

Heeft iemand misschien ervaring met bevallen toen je spataderen op je schaamlippen en benen had?
Ik schaam mij er echt dood voor, want ik had ze nooit.
Ik zie er tegenop om met mijn benen wijd te gaan als ik moet bevallen.
En dat ze natuurlijk bij mij naar binnen moeten om te voelen hoever het is.
Ook die felle lamp die alles nog zichtbaarder maakt dan het is.
Gelukkig mag ik wel thuis bevallen, maar ik ben gewoon benieuwd en ik word er een beetje bang van.
Tegen de weeen en de bevalling zelf zie ik niet op.
Wie kan mij geruststellen???
Groetjes van een anoniempje die zich schaamt!!!

Wees maar niet bang, we zien dat zo vaak. En wat betreft de felle lamp, inwendig onderzoek kan heel goed in het halfduister. Het is immers voelen ipv kijken. Alleen met hechten, mocht dat nodig zijn, hebben we een felle lamp nodig. Maar dan kan het je echt al niets meer schelen. En als de baby geboren is en de druk van je onderlichaam, verdwijnen spataders meestal snel.

tjonge sorry hoor maar weet je wel hoeveel verschillende onderkanten de verloskundige in haar loopbaan wel niet heeft gezien, die gaat echt niet uitgebreid lopen kijken van oh en ah!
maar je kunt haar natuurlijk wel vertellen dat je daar tegenop ziet, kan ze beetje rekening houden met je gevoelens.

gr sandra

Hoi,
ik ben acht weken geleden bevallen en ik kan je wel vertellen dat je graag met je benen wijd wilt als het zo ver is!
Dan wil je namelijk maar 1 ding, dat alles goed gaat en dat je baby er zo snel mogelijk uit komt.
En wat denk je, dat de verloskundige bij jou als eerste iets heel raars ziet? Die heeft echt wel gekkere dingen gezien hoor! Die is wel wat gewend!
Denk er maar niet te veel over na, en schaam je vooral niet!
Succes met de bevalling.

?Hoi,

Ook ik had een spatader op mijn schaamlip, met de bevalling heb ik daar geen last van gehad en na de bevalling was hij gelijk verdwenen.
Ik vroeg het aan de verpleegster die mijn waste net na de bevalling en ze zei dat ze hem niet meer zag.
Maak je maar niet te druk hoor over dat mensen het zien, want de interreseerd je niets op dat moment.

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Dit had ik echt even nodig.
Ik heb namelijk nog nooit in mijn leven een inwendig onderzoek gehad, dus vandaar!!!
Groetjes van een rammetje

Hoi,

Had dan wel geen spataderen, maar zag ook erg tegen het inwendige gedeelte op.

Enne, geloof me: vanaf het eerste onderzoek heb ik er geen probleem mee gehad, was alleen maar blij dat ze wat deden!
Geloofde het zelf nooit, maar op dat moment kan het je eigenlijk niks schelen en sommige dingen krijg je amper mee (zo heb ik niet eens gemerkt dat er ineens een andere gyn was en een andere verpleegster....hoezo van de wereld?!)

Hoi,

Ook ik had nog nooit een inwendig onderzoek gehad of maar iets wat daar in de buurt kwam. Maar als je aan het bevallen bent interesseert het je voor geen meter! Ik had me vanalles bedacht, lang t-shirt, weinig licht etc. maar op het laatst lag ik dus met benen wijd in de felbelichte verloskamer en boeide het me niet meer.
Stagaires? Jahoor! kom maar!

Succes!!!

Terug
Bovenaan