spataderen......

Zijn er meer meiden, die net als mij last van spataderen hebben? Alleen niet op de benen, maar op de schaamlippen? Schaam me er vreselijk voor. Het ziet er niet uit, alles daar beneden is opgezet en het is gevoelig.

Tijdens m'n eerste zwangerschap geen last gehad. Verder ook niet, maar alleen daar dus, dus flink balen. Nou ik zie me straks al liggen....genant.
Lees op internet wel, dat het vaker voor komt, maar ben toch benieuwd of er meer meiden op dit forum hier last van hebben.......

Hoi Bloom,

Hier heb ik ook last van gehad. Bij mijn eerste zwangerschap schrok ik mij kapot. Nu bij de tweede was ik er al op voorbereid dat ik ze kon krijgen. Ze zijn inderdaad vervelend, maar een paar uur na de bevalling ben je er al weer vanaf. En ziet het er weer normaal uit. Je kunt er verder helaas niet veel aan doen.

Ik hoop dat je er niet te veel last van krijgt, een strakke onderbroek wil nog weleens helpen.(tegendruk)

Groetjes Jane, januariforum

oooh, gelukkig, blij te lezen dat het straks vrij snel weer wegtrekt, schaam me dood!!!

Bedankt voor je reactie, en ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben.

Dat is het dus!

Ik had bij een maand of 6 het gevoel dat er een bobbel op mijn schaamlip zat, die maar niet wegging.
Toen ben ik het maar eens met een spiegel gaan bekijken en toen zag het er idd uit als een soort spatader.
Ik dacht dat zal wel door de zwangerschap komen, dat het meer doorbloed is.
Maar nu lees ik dat er nog iemand is die het heeft.
Gelukkig dat het weggaar.
Ik heb het bij mijn eerste niet gehad.

Groetjes Willeke

Hoi Bloom,

Ik heb er zelf geen ervaring mee gelukkig, maar mijn zusje had het bij haar 2de en 3de zwangerschap dus ook. Heel erg lastig heb ik van haar begrepen. Kan ook flink pijnlijk zijn. Gelukkig trekt het na de bevalling weer snel weg.

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan