Spataderen

Dag Dames ..

Ik heb eeen zwangerschap om door een ringetje te halen. Op 1 ding na heb in eens super veel spataderen gekregen.. lig nu met mun benen hoog in bed.. heeft er iemand van jullie ook last van.. en wat hebben jullie er aan gedaan .. zie der niet meer uit zeg.. dat worden voor mij rokjes met panty of legging dragen ...

lief Sjuul

yup. Heb me er maar bij neergelegd. Heb op het moment weinig puf er meer aan te doen hahaha. Het wordt nu toch kouder weer dus ik ben inderdaad naar de hema gegaan voor een legging. In de zomer zien we wel weer verder.

Een vriendin had het ook, die is ermee naar de dokter gegaan. Die heeft haar van die kousen gegeven en die moest ze aan tot 3 maanden na de bevalling. Ik zou idd. even naar de dokter gaan, en het bij de verloskundige melden, spataderen zijn niet zo best.

Heb ook bij deze derde zwangerschap weer enorme spataders (vooral links). Moet zeggen dat ik er niet heel veel last van heb, behalve dat het er niet uitziet. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik baat gehad bij een spatadertherapie middels massage. Gaf veel verlichting, wellicht een tip

Ik had al een beetje spataders, maar idd wordt het nu erger, van die kleine adertjes, maar ook paar duidelijke, vind dit ook erg, probeer met me benen omhoog te liggen enzo, maar ik denk dat ik me erbij neer moet leggen, maar het is geen gezicht....

Hoi, hier een mama zwanger van de derde en wederom enorme last van mijn spataderen. Bij mijn eerste zwangerschap is het begonnen, bij mijn tweede was het ook raak en nu... lijkt steeds erger te worden. Ik draag eigenlijk altijd een steunkous (rechts) en weet sinds 1,5 jaar dat ik naast spataderen ook lymfeoedeem heb. Daarbij houdt je ook vocht vast. Als ik zwanger ben wordt het allemaal erger. Mijn fysiotherapeut is dan mijn heldin! Elke week heb ik spatadermassage, behoorlijk pijnlijk. Op een gegeven moment werd het zo erg, dat ik amper kon lopen en ben ik twee keer in de week gegaan. En de steunkous tot de knie is vervangen voor een steunpanty, helemaal over de zwangere buik. Heel charmant en een rotklus om aan te trekken, maar het werkt! Ik loop weer, kan zelfs op hakken;). Hopelijk verdwijnen alle klachten weer met de bevalling, al zal ik nooit meer door het leven kunnen zonder kous. Mooi worden mijn benen nooit meer, maar kom op: daar gaat het voor mij echt niet om. Ik wil kunnen blijven lopen, sporten en autorijden (want ook dat heb ik een periode niet gekund).

Waarom ik mijn hele verhaal hier typ weet ik niet. Het ging niet over mij, er was een vraag. En ja, ik heb dus veel ervaring helaas.

Tip: kous, spatadermassage, niet te lang en te warm douchen en benen omhoog (rust).

Succes!

Groetjes Annemieke

hier nog iemand met spataderen en ze lijken elke zwangerschap duidelijker te worden Kreeg ook van een arts op het werk de tip om steunkouzen aan te trekken. Dus ik ga denk ik maar even een afspraak maken bij de huisarts

Terug
Bovenaan