Spataders!!

Hoi,

Bij mijn 1e zwangerschap heb ik spataders gekregen, die elke keer erger werden, maar nu heb ik echt een hele grote op mijn been en die doet echt pijn s´avonds, iemand nog goede tips om het wat te verminderen, ben pas in de 7e week,,,pff ben benieuwd wat dat gaat worden,,haha

Gr MJ
 
tja een steunkous laten aanmeten maar ja ik wil daar ook niet aan.... heb het wel geprobeerd maar dat is in de zomer echt verschrikkelijk. Ander tip is je been omhoog leggen zodra je gaat zitten of met je been wat hoger slapen maar dat doe je vast al.

Voor de rest is er eigenlijk niks aan te doen ben zelf al 2 keer geopereerd aan beide benen en heb nu een beste spatader lopen vanaf mijn kuit tot tot ruim mijn bovenbeen. Ben nu 39 weken en 2 dagen zwanger en hang de vlag uit zodra ik weer een operatie kan krijgen of laseren;-) Heel veel succes en hoop dat je wat verlichting kan vinden;-)

Groetjes Maggy
 
Hoi Mj,

Het is bij spataders het beste om afwisseling te hebben wat betreft zitten en staan.
Weet niet wat voor werk je doet.
Ik heb zelf al jaren staand werk en als je er aanleg voor hebt heb je sneller kans op spataderen.
Ik heb vorig jaar een grote laten laseren en dat heeft goed geholpen.
Daarna hebben ze de kleine vaatjes weggespoten en dat resultaat duurt even.
Maar nu ben ik 30 weken zwanger en kan het terugkomen.

Maar slapen met je benen omhoog kan niet veel kwaad, alleen geen kussens onder je knieeen leggen.
Dat knelt juist de vaten af.
Verder kan je helaas niet veel doen aan spataderen helaas.
Ik kan ook niet wachen tot ik ze weer weg kan laten spuiten.
De verloskundige zegt dat het tijdens de zwangerschap geen zin heeft om je te laten helpen, maar als het echt pijn doet zoals je omschrijft kan je advies bij je huisarts vragen of je misschien geen behandeling kan krijgen.
Je hebt nog een hele tijd te gaan voor de kleine er is.

Heel veel sterkte
 
Terug
Bovenaan