Speciaal voor Pauline.....Weight Watchers!

Hoi hoi

Nou, ga er even lekker voor zitten,......haha
Het probleem wat veel mensen hebben is dat ze eigenlijk veel te weinig eten. Maar veel te veel "slechte" dingen.... Bij de Ww werkt het zo:

Je koopt een boekje waarin vrijwel alle voedingsmiddelen staan die je kan kopen. Daarin zoek je (ik doe het 's ochtends vooruit voor de rest van de dag) alles op wat je die dag wil gaan eten. Vervolgens schrijf je in een schema'tje op wat het gaat worden. Je telt alles bij elkaar op en kijkt of dat uitkomt. Zo niet, pas je het hier en daar een beetje aan en anders ben je klaar.

Het belangrijkste is dat je op een dag 3 gezonde maaltijden eet en twee keer een gezond tussendoortje. Dwz Twee keer brood en een keer avondeten. Je tussendoortje kan verschillen van een appel (0punten) tot een zakje snack 'a jacks (2,5 punten)

Als je kijkt op de website, kan je volgens mij uitreken hoeveel punten je mag hebben op een dag. Bovendien is het natuurlijk heel belangrijk dat je op een dag 2 liter water, genoeg zuivel en groenten eet/drinkt.

Mijn schema van een dag vorige week:

Ontbijt:
1 glas optimel (1punt)
1 kop koffie verkeerd (1 punt)
1 yakult (0,5 punt)

Tussendoor:
1 kop koffie verkeerd (1 punt)
1 plak ontbijtkoek (1 punt)

Lunch:
3 beschuiten met boter en jam (3 punten)
2 boterhammen met smeerkaas en boter (4 punten)

Tussendoor:
Snack 'a jacks (2,5 punten)

Diner:
Gekookte aardappelen (2 punten)
Groente (0 punten)
Kipfilet gebakken in Croma (4 punten)
Jus (1 punt)

Toe:
1 kop cappucino caff.vrij (1punt)

Zo zit ik op 23 (als ik goed geteld heb) punten. Die mag ik iedere dag hebben, dus helemaal ok. Je ziet dat ik gewoon een beetje jus neem en geen honger hoef te hebben omdat ik twee keer een tussendoortje heb.

De meiden van SB zullen dit waarschijnlijk herkennen, daar moet dat ook.....

Ik hoop dat je het een beetje snapt....haha
Mocht je het echt willen doen, kan je altijd nog van alles vragen....

Liefs en succes!
Annet

Helemaal top, ik heb de site inmiddels gevonden en ik ga m'n best doen.
De nare gewoonte die ik heb is als volgt; 's morgens onbijt ik met een boterham hagelslag een plak ontbijtkoek en een beker chocolade melk
Volgens mij is dat het eerste wat ik moet laten vallen.

Maar een beetje hard zijn en we gaan ervoor....

Pauline

joepie er is dus nog hoop...
Het moet er echt af, want ik ben het zat, dus ik moet niet zeuren en gewoon doen!
Zo even een peptalk van mezelf, voor mezelf haha

Hoi, ik heb 3 jaar geleden ww gedaan en dat ging super.
Ik vond alleen de weekelijkse bijeenkomsten niet zo leuk, die zijn hier op een voor mij niet zo'n goed tijdstip ivm werk en in een oud bruin cafe, lekker in de rookwalm.
Dus ik heb nu nog niet genoeg zin om er weer mee te starten, ik let wel op wat ik eet en kan gelukkig mijn kleding van voor de zwangerschap weer aan( dat heeft wel even geduurd).
Er moeten nog wel veel kilo's af en sonja lijkt me met een gezin niet zo heel handig + ik wil zelf kunnen  bepalen wat ik eet.
Ik kreeg afgelopen weekend wel weer post van de ww dus wie weet ga ik binnenkort toch weer starten.
Ik heb een foto van mezelf van na ww 3 jaar geleden en toen zat ik helemaal lekker in mijn vel, ik ga 'm maar eens uitvergroten en op een aantal plaatsen ophangen!!!!

groetjes Danielle.

Hoi hoi

Danielle, ik ga ook niet naar de bijeenkomsten hoor....
Ik schrijf alles op in mijn dagboekje en dat ligt op tafel, zodat af en toe mijn mannetje even kan inkijken. Verder heb ik nu gewoon ineens de discipline.... Dus, voor mij ook geen wekelijkse bijeenkomsten á10 euro per week.....

Liefs Annet

Terug
Bovenaan