speculaas en pepernoten

Hoi Allemaal!
ik vraag me af of je gewoon speculaas en pepernoten mag eten?
Hier zit dacht ik toch ook kaneel in? Of mag je het aleen met mate eten?
Ik ben er zo gek op!!
xxx Bloem 39 wk.

Hoi,

Ik heb het vorig jaar gevraag ivm de kaneel. De VK zei toen prima als je het eet. Het  kaneelverhaal wordt nog steeds niet bevestigd maar eet het met mate. Geen hele zak achter je kiezen werken dus! Ik zelf heb iets met appeltaart en stroopwafels en er is ook een gezond kindje uitgekomen.

Eet smakelijk,
Ingeborg  

hi,
Ik denk dat het geen probleem is, ik  eet ze alsof ik verslaafd ben. En kaneel kan ik ook niet zonder. Kaneel houd mijn  maag juist rustig. Verder heb ik ook ff gevraagd aan de vk die zij dat  het geen kwaad kan, maar pas wel op de  zoetstof  aspataan (E951) die kan misvormingen geven aan de ongeboren kind. Zit onderandere in keelsnoepje ect.
grt. Suzanne  

Hoi,

Op de site www.voedingscentrum.nl staat een stuk over kaneel en coumarine en waar het allemaal in zit. Er zijn onderzoeken geweest naar de werking van coumarine maar er is niet onomstotelijk bewezen dat het schadelijk is, maar ook niet dat het niet schadelijk is. Het was nogal een lang stuk, dus ik zal het hier niet allemaal herhalen, maar in het kort: eet producten met kaneel met mate, en dan met name in de eerste 3 maanden.
Je moet echt enorme hoeveelheden gaan eten wil het echt schadelijk worden, maar voor de zekerheid....

Toch wel lastig in deze tijd, zucht... (vooral die speculaasjes zijn zo lekker!)

Groetjes Lilian
36w, 6d

Ik weet al vrij veel na al die ziekenhuisjaren maar dit dus NIET! Weer wat geleerd! Kaneel is dus NOT DONE begrijp ik? Ik zal er meteen op letten!
Enne in taai taai poppetjes zit het toch niet?? Die vind ik namelijk ECHT lekker!
x ing

Terug
Bovenaan