speeksel

Hoi allemaal,

Het is een beetje een bizar verhaal, maar sinds ik zwanger ben, heb ik ongeloofelijk veel speekselvorming in mijn mond. Soms als ik geeuw, komt het met straaltjes mijn mond uit. Meestal slik ik het in, maar soms is het zo veel dat ik er gewoon misselijk van wordt.

Zijn er meiden die hetzelfde hebben?

 
hoi saskia

heel herkenbaar ik heb hier nl ook last van. zowel bij mijn eerste zwangerschap en ook nu heb ik er weer veel last van. het wordt bij mij nog erger als ik misselijk ben en kokhals neigingen heb. ik spuug het dan gewoon uit in de wc want het geeft idd een extra misselijk gevoel. het enige moment dat ik er even geen last van heb is als ik s'morgens wakker wordt. doordat mijn neus verstopt zit (ook door hormonen) heb ik dan een hele droge mond omdat ik met open mond slaap. en heb dan ook last van dik taai slijm in mijn mond en keel waardoor ik ook weer misselijk word omdat mijn huig continu geiriteerd word. ik weet nog van mijn eerste zwangerschap dat het minder werd zo rond de 18 weken. en na mijn bevalling was het binnen een paar dagen over. het is een vies verhaaltje geworden sorry en ik heb ook geen oplossing behalve als het een beetje teveel word uit spugen. ik heb het troewens nog wel aan mijn vk gevraagd hoe dit kwam. zij vertelde mij dat dit kwam doordat alle slijmvliezen in je lichaam sneller werken en beter door bloed zijn. dus ook die in je mond en neus. het kan geen kwaad allen moet je opletten als je net als ik het uitspuugt dat je voldoende drinkt want het is een vorm van vocht verlies die toch weer aangevuld moet worden. ik hoop dat je er wat aan hebt je bent iig niet de enige. misschien dat dat wat oplucht.

groetjes laura79 (16wk en 3dg)
 
Terug
Bovenaan