speel-o-theek

Hallo moeders,

Ik zit te denken om met mijn dochtertje (13 maanden) naar de speel-o-theek te gaan zodat zij andere kinderen leert kennen en ik wat andere moeders, aangezien ik nog helemaal niet bekend ben in mijn woonplaats.
Zijn hier moeders die ook met hun kinderen naar de speel-o-theek gaan/geweest zijn? Bevalt dit goed of juist niet? Zou graag wat ervaringen willen horen!

Groetjes Saskia
 
Hoi Saskia,

In mijn herinnering is een speel-o-theek net als een bibliotheek; je kan er speelgoed lenen. Maar het kan ook zijn dat er speel-ochtenden georganiseerd worden, dat weet ik niet.
Mijn zoontje is nu 18,5 maanden en we zijn van plan om lid te worden van de speeltuinvereniging. Deze speeltuin is nét helemaal gerenoveerd met allemaal nieuwe speeltoestellen. Misschien is dit ook nog een leuk idee om je dochter met andere kinderen te laten kennismaken?

Veel succes en plezier!

Groetjes Marieke
 
Hallo Saskia,

Ik weet nog toen ikzelf nog kind was, mijn moeder me ook vaak naar de Speel-o-theek nam. Ik vond het destijds fantastisch!
Er was toen heel leuk speelgoed om  te huren, tot scelters toe.
Ik zou zeggen, probeer het. Baat het niet, schaat het niet, toch?!

Succes
Pascalle, moeder van Indra (3 maanden)
 
hoi,

ik werk als vrijwilliger sinds kort bij de speel-o-theek bij mij in de buurt en neem me 2 kinderen mee en die vinden het helemaal geweldig.
er komen veel kinderen over de vloer en ze kunnen over al mee spelen.
misschien is het iets om vrijwilliger te worden dan leer je ook veel mensen kennen en ze zoeken bij dat soort dingen altijd wel mensen.

waar woon je????

succes en groeten brigitte bas en thijs
 
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Fijn om te horen dat er ook mensen zijn die (tegenwoordig nog) naar de speel-o-theek gaan. Ik weet nog dat mijn moeder mij inderdaad ook mee nam naar de speel-o-theek.
Tegenwoordig gaan alle kinderen geloof ik naar het kdv dus dacht ik dat een speel-o-theek wel overbodig zou zijn, maar niet dus!

Ik woon in Amsterdam Oud Zuid en er zit er hier wel eentje in de buurt geloof ik!
Wat houdt dat vrijwilligers werk eigenlijk in als ik vragen mag?

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Ik ben zelf coördinator van een speel-o-theek in Noord-Brabant.
De speel-o-theek is hartstikke leuk voor kinderen in de leeftijd 0 tot 13 jaar. Er zijn spellen & speelgoed in de categoriën: baby, gezelschapsspellen, puzzels, constructie, ontwikkeling, expressie en muziek. Ik weet zeker dat er voor jouw kindje er wat bij zit.
Verder is het ook gezellig bij de speel-o-theek. Ik zou zeggen; ga er eens op de bonnefooi naartoe, dan kan je zelf bekijken of het iets voor je is.

Groetjes Suzanne
 
hoi,

ik ben vrijwilligster in hazerswoude en vind het erg leuk om te doen.
ja wat houd het in hier is het speelgoed terug nemen en controleren en speelgoed dat ze mee willen nemen ook controleren en aan teken op een kaart maar zo gaat dat hier. en alles klaar zetten en opruimen als het voorbij is.
ben gisteren geweest en mijn kinderen vinden het helemaal geweldig dus ik zou ook zeggen loop eens langs en vraag info op.

succes hoop dat jullie het leuk vinden.
gr brig,bas en thijs
 
Terug
Bovenaan