Speelafspraakjes

<p>Hallo allemaal,</p><p>Even nieuwsgierig naar jullie ervaringen..</p><p>Ik heb een dochter van net 4 jaar. Is nu bezig aan haar 3e week op de basisschool.</p><p>Ze moest in het begin even wennen maar volgens haar juf heeft ze het naar haar zin, doet Ze goed mee met de dagelijkse activiteiten en speelt ze fijn. </p><p>Ze geeft zelf aan dat ze graag zou willen afspreken maar ze durft dit niet goed te vragen aan een ander kindje. Ze vindt dit reuze spannend</p><p>Nu ben ik benieuwd naar hoe snel jullie kindjes speelafspraakjes hadden?moet ik dit al stimuleren of rustig afwachten?</p><p>Groetjes! </p>

Hoi!
Ik ben zelf leerkracht en veel kinderen vinden dit op het begin nog spannend. Ik zou haar gewoon zelf aan laten geven wanneer ze er echt klaar voor is. Misschien een keer, als ze het wil, samen met haar aan het kindje vragen of hij/zij wil spelen. Het kan ook zijn dat ze het wil omdat alle oudere kinderen dat ook al doen, maar dat ze het eigenlijk allemaal nog heel spannend vindt. Weer een nieuwe fase hè? Ben heel benieuwd hoe mijn tweejarige het gaat vinden in de toekomst! 

Hoi! 
Ja inderdaad nieuwe fase! Maar inderdaad haar maar gewoon eigen tempo laten bepalen.  Het zijn al allemaal zoveel nieuwe indrukken!
In ieder geval bedankt voor je reactie! 

Terug
Bovenaan