Speeldates

Mijn kind zit inmiddels middenin de speeldates die mee naar huis komen. Super leuk, maar ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken als er kindjes mee komen. Blijven jullie erbij of gaan jullie wat voor jezelf doen in het huis (bijv boven als zij beneden bezif zijn). Ik wil niet de moeder zijn die overal bovenop zit, maar vind ze eigenlijk ook nog te jong om er niet op gepaste afstand bij te zitten (4 jaar)
 
Bij mijn 4 jarige dochter blijf ik er in principe bij wanneer ze een speeldate heeft. Ik zou het ook prettig vinden als de ouders dat deden wanneer ze bij anderen is. Mijn dochter laat ik in haar eentje wel boven op haar kamer spelen, maar ik ken haar en weet in de basis wat ze wel en niet doet.
Bij mijn zoon van 7 ben ik er binnen niet bij, alleen als ze buiten spelen, dan weer wel. Ik check wel regelmatig hoe het gaat als hij boven op zijn kamer is met een vriendje trouwens. Gewoon even zeggen dat er drinken klaarstaat of zo. 
 
Ik doe bij speeldates niet anders dan dat ik normaal doe. Soms checken of het goed gaat, maar in grote lijnen kunnen ze zichzelf vermaken. Als ze zich niet vermaken, stuur ik ze een beetje. Anders doe ik meer mijn eigen ding. Wel in de omgeving. Ze mogen zelf naar boven, maar alleen op haar slaapkamer. Als het te lang duurt check ik. Want ja, die stille momenten..... ? 
 
Terug
Bovenaan