Speelgoed 1,5 jaar

Hi, zijn er nog mensen die leuke tips hebben voor speelgoed voor 1,5 jaar oud jongetje. Ik ben van de montessori en houten speelgoed. Maar mag ook plastic als maar beetje duurzaam is.

We hebben al magna tiles en mega Duplo blokken.

Alvast bedankt!
 
Hier worden heeeel veeeel boekjes gelezen, met auto's op zo'n autokleed gespeeld (met de regenbogen als tunnels), smartmax, dieren en gewone duplo.
Verder is hij gek op knutselen/bakken en lekker naar buiten.
 
Hier een meid van 1,5 en die speelt graag met:
- duplo
- puzzels
- boekjes
- keukentje
ik heb 2 maanden terug ook een leertoren gekocht en daar zijn we zó ontzettend blij mee! Ze vindt het geweldig om erbij te staan aan het aanrecht en met haar eigen houten wortels en aubergines te spelen met een paar plastic lepels en bakjes. De leertoren die wij hebben is ook om te klappen naar een tafeltje met bankje, daar zit ze graag aan te krassen in een kleurboek met krijtjes. 
 
Hier nu helemaal van van stickers. Bij de action boek met 1000 stickers. En hele tijd bezig, heel handig haha. 
Ook het zoek boek van peppa big  en andere boekjes heel leuk
Ook hebben wij een leertoren via marktplaats, idd heel handig.  Ze speelt ook met haar keukentje graag  
En een spelletje met visjes vangen. Werkt op batterijen en er moet wat water in, dan gaan de visjes rondzwemmen en moet ze ze pakken. Ze zwemmen dan in een vierkantje. Ook een rond visspel erg favoriet. 
Verven met water ook heel erg leuk van de Hema en kruidvat. 
En duplo elke dag. 
 
Afwassen! Onze zoon (20 maanden) en dochter (3,5 jaar) staan makkelijk een half uur samen 'af te wassen'. In de tuin is het helemaal fijn. Teiltje vullen, afwasborstel en wat schone bakjes/speelgoed. Vinden ze heerlijk, haha!
Daarnaast Smartmax, tekenen met kleurpotloden, een Pikler driehoek.
 
Ehh de keukenkastjes leeg halen, mijn boeken uit de kast trekken, met de telefoon rondlopen als we oma videobellen, bankpasjes uit je portomonnee trekken, de supermarkt op stelten zetten met haar eigen winkelkarretje, was (ont)vouwen met mamma… Oh en de doos van het nieuwe speelgoed. ? Dat zijn eigenlijk de leukste manieren om vermaakt te worden haha!

Maar daadwerkelijk speelgoed:

– bos/boerderijdieren. Daar heeft ze veel mee rondgelopem, dieren oefenen, geluiden nadoen. Zeker degenen die ze net veel gezien had in het echt. We hebben nu een 23 mnd oud meisje dat weet wat een arend is.

– gewone duplo speelhuis. En een pop. Ze ging vanaf die leeftijd rollenspelletjes spelen.

– tekenpotloden met papier of vingerverf. Beetje krassen en vegen. En ze vraagt of ik dingen nateken.

– De leertoren. Samen koken ?

– in de tuin een zandwatertafel. Was zomer rond die leeftijd. Nu vindt ze het nog steeds erg leuk.

– Heel veel boekjes lezen en lekker interactief kletsen over wat er te zien is. Flapjesboeken waren een grote hit.

– Een paar regenlaarsjes. Uren op gelopen binnen, en zelf aan en uit doen.

– Een potje en aankleedkussen. Knuffel, pop, zij zelf, verzin het… Ze moesten allemaal poepen, plassen en een “skone luier”.

– houten thee setje. Ze voorziet iedereen van hapjes en kopjes thee.
 
Terug
Bovenaan