Speelgoed delen

Wij zijn nieuwsgierig hoe andere delen van speelgoed organiseren.

Wij hebben 2 kinderen. Sanne net 3 jaar en Lotte 22 maanden. We merken dat de kids vaak ruzie maken over speelgoed. Ze willen vaak met hetzelfde spelen of de ander mag er simpel weg niet mee spelen ook al wordt er niks mee gedaan.

Peuters kunnen nog niet goed delen, dat weten we. We zijn nieuwsgierig hoe anderen dit organiseren. Hebben jullie voor elk eigen speelgoed, of is al het speelgoed van iedereen, of een combinatie hiervan. En hoe organiseren jullie dit?

We zijn zeer benieuwd.
 
Hier is ze nog alleen , maar toevallig net een activiteit gedaan bij de bieb , met meerdere kindjes. En dan merk ik echt dat ze samen aan het spelen is. Hier word ze bijna 3. 
 
Wij hebben alleen een zoon maar wel met veel vriendjes en nichtjes en neefjes. Delen blijft moeilijk. Maar we stimuleren samen spelen. Al is bet speelgoed van jouw. Delen is goed en je krijgt je eigen speelgoed weer terug. Ik denk dat ik zo zoiets elke keer duidelijk aangeven op de lange termijn wel effect heeft. Nou kan je een kind van 22 maanden het nog niet verwachten dat ze dit snappen maar met 3 jaar wel. Om en om een speelgoed aanbieden werkt ook. Niet alles tegelijk geven dus. Maar net 6 stuks bijvoorbeeld. En dat herhalen dat het is om samen mee te spelen. Eerst mag zij ermee en dan jij. En intussen kan je een van de andere stuks uitkiezen. 


elk apart speelgoed ben ik geen voorstander van maar kan natuurlijk ook. Succes. 
 
Terug
Bovenaan