Speelgoed Duplo of Playmobil

<p>Voor mijn dochter van 2,5 hebben we al wat Duplo, echter is ze niet zo van het bouwen (stapelen met houten blokken doet ze wel) maar niet met de duplo. Ik hoor bij ouders van andere kinderen van die leeftijd dat ze soms al hele dingen bouwen met de duplo. Mijn dochter speelt wel met de popjes en diertjes en klikt soms wel eens een blokje op elkaar.. ik bouw dan haha. Nu dacht ik voor de cadeautjestijd binnenkort wat meer Playmobil (123 want ze steekt nog vanalles in haar mondje) aan te schaffen. Ik weet niet hoe het komt maar ik hou eigenlijk niet van tig soorten... Mss een domme vraag om me druk over te maken maar combineert het wel leuk dan? Playmobil en Duplo samen? (Meestal hoor ik dat de ouders ofwel Playmobil ofwel Duplo aanschaffen) het is niet dat ze de Duplo niet fijn vind ofzo, alleen bouwt ze niet zelf of is dat nog te vroeg?</p>
 
Ligt er aan mij zoontje is 18 maanden en heel geïnteresseerd in duplo stapelen poppetjes inzetten afbreken alles .
Ben blij da tik het heb en nee ik hou ook niet van 100 soorten speelgoed en uitbreidingen 1 ding daar wil ik best uitbreiding van kopen maar niet van allss
 
Onze peuter van 2,5 bouwt ook nog niet zelf. Hij speelt wel met de poppetjes tegenwoordig af en toe een verhaaltje uit. Maar vaak bouw ik en dat vindt hij heel leuk. Ik maak dan een verhaaltje en hij doet enthousiast mee. Dan kan hij daarna er ook wel in z’n eentje mee spelen, maar dat is meer auto’s aan elkaar vast maken, aanhangwagen eraan doen of een poppetje erin en eruit doen. Volgens mij dus heel normaal dat je zelf nog meer aan het bouwen bent dan je peuter. Combi met Playmobil heb ik (nog) geen ervaring mee. Ik vind het zelf ook fijner om van 1 iets een verzameling op te bouwen, dus ik houd het voorlopig bij Duplo.
 
Wat je ook kan doen iets kleins 2 de hands van playmlbiel te kopen kijken wat ze er mee doet en dan inschatting maken voor echte cadeau
 
Wij hebben zowel duplo als playmobil, maar gebruiken het niet samen.

Duplo staaf beneden, we hebben heeeel veel 2e hands gekocht en dus bakken vol inclusief de trein. Mijn man bouwt eens in de zoveel tijd een nieuw huis en dan spelen m'n kinderen ermee met de dieren, poppetjes en de auto's. Maar zelf een heel huis bouwen lukt de oudste van bijna 4 jaar ook nog niet hoor.

Playmobil hebben we boven staan, 2e hands ook. Twee mooie sets gekocht, de speeltuin en de boomhut. Dit is gewoon de normale versie met ienieminie poppetjes en onderdelen, maar daar spelen ze prima mee. De Jongste is net 2 geworden en kan er prima mee spelen! Ze stopt het nooit in haar mond. Playmobil is wel echt leuj vanaf 2 a 3 jaar en blijft nog leuk als ze 6 zijn. Dat is met duplo toch wel anders, met 4 jaar zijn ze daar wel een beetje op uitgekeken.

Ik zou het niet door elkaar gooien, het past niet bij elkaar en klikt niet in elkaar. Maar los van elkaar hebben we er hier veel plezier van.
 
Ik kan mij herinneren dat mijn zoontje op die leeftijd ook nog niet veel bouwde. Hij is nu 3.5 en hij bouwt er op los. Wellicht is je dochter daar gewoon nog te jong voor.
Ik vind duplo persoonlijk leuker dan playmobil maar dat komt omdat ik daar als klein kind fijne herinneringen aan heb haha
Wij hebben ook veel duplo tweede hands gekocht. Niet kapot te krijgen en zó tijdloos. En het blijft ook gewoon nog heel lang leuk.
 
Onze zoon is wat kleiner. Thuis heeft hij duplo waar we vooral samen mee spelen. Op vakantie heeft hij playmobiel, de boerderij met veel dieren, waar hij heerlijk mee speelt. Het is sowieso goed om samen te spelen. Thuis heb ik verschillende bakken met speelgoed en wisselen we geregeld. Dus er zal in de toekomst echt wel een bak met duplo en een bak met playmobiel zijn!
 
Mijn dochters houden ook niet van duplo. De poppetjes zijn het leukst. Daarom hebben wij little people aangeschaft. Helemaal hot. Misschien kan je dat ook eens naar kijken. Minder/geen kleine onderdelen
 
Terug
Bovenaan