Speelgoed kinderkamer

<p>Hai allemaal,</p><p>nu we ineens thuis zijn komen te zitten en we verwachten dat we na volgende week niet echt voldoende werk hebben om thuis te kunnen werken (was sowieso al niet echt te doen met een kleine dreumes in huis haha) hebben we besloten maar wat klusjes te gaan doen. Waaronder de slaapkamer van onze zoontje. Hij wordt begin juni 2 jaar en we willen hem laten overstappen naar een peuterbed. Hij is er echt aan toe, dus een mooie gelegenheid om dat nu maar te gaan doen. Omdat het nu nog een echte babykamer is, wil ik dat wel wat aanpassen naar zij leeftijd ban nu. Ik zie op veel foto’s van peuterkamers een hoekje voorbij komen met wat speelgoed. Lijkt mij hartstikke leuk, alleen ik drnk dan meteen, dan slaapt mijn zoontje echt niet meer als er speelgoed in zijn kamertje staat. Wat is jullie ervaring hierin? En wellicht hebben jullie nog leuke tips voor het inrichten van de kamer? </p>
 
Onze 2 jarige heeft bergen met speelgoed op zijn kamer. Hij slaapt goed en als hij wakker is en wij in het weekend nog slapen gaat hij lekker spelen. Voor ons pakt het dus goed uit :)
 
Hier 1 klein kistje met wat blokken en boekjes. Meer niet. (dochter is 2.5 jaar) Ze heeft een kleine slaapkamer dus er is ook weinig ruimte voor meer speelgoed, maar ik vraag me ook af of ik dat nodig zou vinden. Wanneer laat je je peuter nou alleen boven spelen?? Hier speelt ze alleen boven als ik bv. nog mijn make up doe en ze moet even wachten om naar beneden te gaan. Dan heeft ze genoeg aan een paar blokken en boekjes. Ik heb dus geen ruimte voor een speelhoek, maar zou deze ook niet gebruiken denk ik.. pas vanaf 4 jaar ofzo misschien!
 
Hier 1 klein kistje met wat blokken en boekjes. Meer niet. (dochter is 2.5 jaar) Ze heeft een kleine slaapkamer dus er is ook weinig ruimte voor meer speelgoed, maar ik vraag me ook af of ik dat nodig zou vinden. Wanneer laat je je peuter nou alleen boven spelen?? Hier speelt ze alleen boven als ik bv. nog mijn make up doe en ze moet even wachten om naar beneden te gaan. Dan heeft ze genoeg aan een paar blokken en boekjes. Ik heb dus geen ruimte voor een speelhoek, maar zou deze ook niet gebruiken denk ik.. pas vanaf 4 jaar ofzo misschien!
 
Wij hebben een paar speelgoedkisten. Je ziet dus niet wat er in zit als ze in bed ligt want ze zijn dicht. Vooralsnog liggen alleen haar knuffels erin. Ze heeft er nogal veel en die hoeven we niet allemaal in de woonkamer te hebben. Verder speelt ze nog niet alleen op haar kamer (bijna 2,5 jaar).
 
Mijn kinderen zijn al wat ouder, nu 4 en 7, maar hebben nooit veel speelgoed op hun kamer gehad. 1 a 2 soorten om prikkels en uitdaging uit bed te komen te verminderen.
Nu ze ouder zijn nog eigenlijk. De oudste heeft lego, de jongste playmobil. De rest ligt op de speelkamer en in de woonkamer.
 
Terug
Bovenaan