Speelgoed met een uitdaging ...

Al een poosje merk ik op dat mijn dochtertje (19 maanden) met erg weinig moeite een knoppuzzeltje maakt en ook een schaduwpuzzel van 24 stukjes maakt ze. Ze legt de kikker op de kikker en het paard op het paard tot ie af is. Dan staat er een leeftijdsincicatie van 3+ op. Dit is niet om op te scheppen. Ik moet moeite doen om voor haar geschikt speelgoed te vinden. Heeft iemand tips?

Het moet voor haar een uitdaging zijn anders vind ze het niks. Tellen doet ze tot 20 en ze telt tot 10 in het engels. Ik sta met regelmaat verbaast te kijken en te luisteren ...

Groetjes Esther
 
Ik heb hier hetzelfde probleem. Het gaat iets minder ver dan bij jou maar het komt wel aardig in de buurt. Hier dus ook moeite om de kleine meid (20 maanden) geinteresseerd te houden in speelgoed.

Wij lezen vaak boekjes waarbij zij elk woordje mag aanwijzen voordat ik het zeg. Dat houdt haar (en mij) toch wel zo'n 1,5 uur per dag bezig. Wij spelen ook vaak lichamelijk. Dus lekker dansen op K3 muziek of voetballen (hihihi, ik heb niets breekbaars in de woonkamer). Als ze dan wat moeier is, is ze ook sneller tevreden met haar speelgoed. Sinds een paar dagen vindt ze het geweldig om een (nep) duplo toren te maken met aleen maar blokken van hetzelfde kleurtje... Misschien kun je dat ook is proberen. Eigenlijk is alles wat met sorteren (vorm of kleur of idd puzzelen) erg in trek. Dus ook de vormenstoof en dat soort dingen.....

Verder ben ik eigenlijk ook erg benieuwd naar de tips die hopelijk nog gaan komen. Ik vindt het zelf ook erg moeilijk.....
 
Hoi hoi,

Ik werk in het speciaal onderwijs, en daar heb ik een tijdje op een peutergroep gestaan! We gebruikte voor de "slimme" kindjes heel vaak de loco! En dan niet de mini loco, maar voor nog jongere kinderen. Zal even googlen, en dan een linkje plaatsen. dat spelletje was altijd erg in trek, en kan je in verschillende moeilijkheidsgraden spelen! Heel goed voor de ontwikkeling. En veel knutselen, tekenen,kleien ed! Is ook nog eens goed voor de motoriek!

Groetjes Liff
 
Fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Het is zeker niet bedoeld om op te scheppen wat veel mensen dan gelijk denken!

Wij dansen ook op K3 Pauline (draaien met de handjes) en voetballen in de kamer, rollen met de bal ... ik heb ook de indruk dat mijn dochtertje dan wat vermoeider is en zich dan beter kan vermaken, ze moet echt haar energie even kwijt! Ze ravot vaak met ook pappa ... op haar hoofd, rollen, het is net een acrobaatje en ze vind het geweldig!

Ik heb vanmorgen een moeilijke sorteer vormen spel uit de kast gehaald en dat vind ze gelijk interessant.

En de bambino loco ... toevallig heb ik er vorige week naar gekeken op de site van de uitgever. Toch vind ik het moeilijk kiezen. Tellen kan ze goed ... kleuren en vormen leren is iets waar we ons mee bezig kunnen houden, woorden uitspreken, en vooral laten aanwijzen. Ik kan nog niet echt het geschikte bijbehorend boekje vinden.

Als ze in september 2 wordt ga ik zeker de Play Doh vragen. Lijkt me heel erg leuk knutsel speelgoed.

Groetjes Esther

 
Ik laat haar ook mijn tijdschriften bekijken ... ouders van nu bv. Op de een of andere manier is dat veel interessanter?? Ze bladert als een bijna volwassene de bladzijdes om!!

magnetisch tekenbord met vormpjes stempels
woorden geluiden/zinnen appel V-tech
Duplo lego

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan