speelgoed om ontwikkeling te stimuleren

Vanochtend kon Maud, mijn dochtertje van 14 maanden al 5 a 6 grote blokken opstapelen. Vond ik best wel knap van haar en heb het ook uitgebreid geprezen.

Ik vroeg me af; Wat doen jullie om de ontwikkeling van je kind te stimuleren?
Welk speelgoed gebruik je? Speelgoed met alle toeters en bellen eraan? of speelgoed waar nog genoeg ruimte blijft voor de fantasie?

Ik merk namelijk ook dat de fantasie van Maud ook al een beetje op gang komt door de dingen die ze doet met voorwerpen die ze op haar pad tegenkomt. (bijv. een vlekje wat op mijn been zit proberen in mijn mond te doen)

Ben benieuwd...

hoi
Ja lastig is dat he wat voor speelgoed moet je nou in huis halen.
Lianne is nu bijna 15 maanden. Ze speelt met van de megabloks en bouwblokken verder hebben we een kralenvorm waar ze de kralen naar de andere kant kan brengen. En een soort verschillende vormen blokken met een gat die ze dan op een stokje kan plaatsen. O ja en nijntje blokken doos met nijntje alleen en een beestje of voorwerp en nijntje met dat voorwerp zodat ze linken kan leggen. Boekjes lezen is hier erg in. En dr pop of knuffel zijn favoriet je geeft ze een dekentje en dr beker en ze speelt er heel lang mee, want dan moet de pop slapen en wat drinken ja het is dr eigen beker hoor maar de pop mag het ook hebben. Kralen rijgen vind ze ook leuk maar daar moet ik bij zijn want dat vind ik nog wat link en tekenen vind ze ook leuk. En nu met dat lekkere weer is het spelen met bakjes en water erg in.

groetjes auriske

Terug
Bovenaan