Speelgoed opbergen of routeren?

<p>Wij hebben niet zo overdreven veel speelgoed, zo heb ik in onze kast de onderste kast/lades besteed aan speelgoed wat netjes kan opgeruimd worden maar bijna dagelijks mee gespeeld wordt zoals de treinbaan en wat Playmobil en wat houten puzzels enz. De rest staat los in de leefruimte. Dat is een bouwtafel met de Duplo, een keukentje, boekenrekje en toet toet politietoren. Op zich valt het dus mee qua hoeveelheid alleen neemt al dat spul wel veel plaats in. Sint komt binnenkort ook nog wat uitbreiding brengen, ik kan het niet blijven gewoon op de grond zetten.. zoals de toet toet die veel plaats neemt. Met alles wordt wel gespeeld, op de kamer zetten is niet echt een optie. Ze speelt nog niet alleen op haar kamertje (2,5j) routeren is zo mijn ding niet, ik vergeet het dan of wacht er veel te lang mee + mijn dochter loopt er dan achter te zoeken. Hoe bergen jullie dit op? Ik heb geen plaats om een grote kast te zetten, hoogstens een klein kastje of kist... Een tafeltje met opbergruimte onder leek me ook wel wat en dan het tafeltje en stoeltje waar ze nu aan zit voor de Duplo dan vervangen. Staat bij jullie speelgoed in de leefruimte? (We hebben ook geen speelkamer) Knutselspullen en puzzels (behalve de houten) liggen wel apart waar ze niet zelf bij kan, omdat we die samen gebruiken</p>
 
Heb een hele kinderhoek inmiddels. Van steigerhout op maat laten maken en dan zitten er schappen waar bakken in staan met speelgoed en er zit een bureau met krijtbord aan vast. Kost wel wat ruimte ook maar je kan alles kwijt.

Misschien kallax kast van ikea een idee? Kun je ook bakken inzetten en het zelf ook gebruiken als tv meubel of zo?

Ik kijk nog wel es in van die boekjes van babypark enzo. Dan zie je nog wel es goede ideen. En ff rondje ikea brengt je ook op goede ideeen

 
Ja die eeuwige struggle! Het was altijd één grote rommel. Ik heb nu alles gesorteerd en dingen verkocht via marktplaats. Ik heb mooie opbergbakken gekocht die je kunt stapelen. Een deel staat beneden in de kast/op de grond en de rest op zijn kamer. Soms ruilen we wat om. Op die manier houden we het beneden overzichtelijk.
 
Wij hebben inderdaad een kallax kast van de ikea. Eentje met 4 vakken. 1 vak voor de boeken en in de andere 3 een bak zodat het nog soort van opgeruimd staat. 1 bak voor ballen, 1 voor blokken en andere houten dingen en 1 voor duplo. Dan een klein keukentje ernaast en klaar. Het speelgoed in de bakken kan je eventueel rouleren, maar daar ben ik net als jij ook niet zo goed in ?
De bovenkant van de kant gebruik ik 'voor mij', decoratie, plant etc en dat gaat prima.
Verder heb ik net als jij ergens anders nog wat ander speelgoed en teken/knutselspullen, klei etc die ik af en toe tevoorschijn haal, maar met het andere speelgoed kunnen ze altijd zelf spelen, zonder dat onze woonkamer er altijd ontploft uitziet van het vele speelgoed ?
 
Wij hebben een legerkist. Hier heeft mijn man 2 vakken in gemaakt en een gasveer, zodat hij makkelijk open kan en moeilijk dicht gaat. Daarin hebben we aan de ene kant duplo en aan de andere kant alle toet toet dingen. Zo heb je 's avonds gewoon een leuke legerkist staan en overdag kan hij open om te spelen.
 
Wij hebben ook een speelhoek, een tafeltje waar 2 stoeltjes aan passen en links en rechts een kast van 1.50 hoog ongeveer. Daar zit veel speelgoed in, bakken duplo en puzzels en spelletjes en kleurtjes en kleurboeken.

Daarnaast staat op de grond een poppenhuis, poppenwagen en keukentje en we hebben een kist vol 'los' speelgoed: bakjes, autootjes, blokkentoren, dokterspullen etc.

Ik probeer niet teveel nieuwe losse dingen te kopen want dan krijg je van alles wat. Dus liever uitbreiding op de duplo of het keukentje of de poppen.

En boven staat een bak met playmobil, stiekem vindt de jongste van 2 jaar het erg leuk om daarmee te spelen. Vaak als het slecht weer is gaan we samen naar boven om ermee te spelen. Ik moet er dan nog wel bij blijven, maar de andere omgeving vindt ze wel even leuk en daagt uit tot spelen!
 
Terug
Bovenaan