Speelgoed reinigen bij spruw?

<p>Hoi!</p><p>Hoe reinigen jullie het speelgoed als je kindje spruw heeft? Moet het elke dag met pure detol? Of in de vriezer een dag? </p>

mijn dochter heeft pas spruw gehad en ik heb eigenlijk niks gereinigd, alleen dr fles en spenen extra goed. Na ruim 2 weken nystatine gebruiken was het over. Maar mijn dochter is pas 7 weken en doet nog weinig met speelgoed. Hoe oud is jouw kindje?

mijn dochter heeft pas spruw gehad en ik heb eigenlijk niks gereinigd, alleen dr fles en spenen extra goed. Na ruim 2 weken nystatine gebruiken was het over. Maar mijn dochter is pas 7 weken en doet nog weinig met speelgoed. Hoe oud is jouw kindje?

In de vriezer haalt niet uit, want spruw is helaas bestand tegen lage temperaturen. Daarom is het ook niet uit de melk als je deze invriest ;) Ik weet niet of er iets op internet te vinden valt, maar ik zou zelf denken aan goed uitkoken of inderdaad met dettol of alcohol ontsmetten...

Nadat bij ons de spruw bijna weg was met gebruik van nystatine heb ik al het speelgoed grondig schoongemaakt met blue wonder doekjes die ik bij de Ah heb gekocht, deze desinfecteren en zijn geschikt voor kinderspeelgoed

Droog en licht werkt ook goed tegen schimmels, dus misschien ook in de zon leggen? Was een tip van de lactatiekundige toen ik spruw had (topless zonnen in april was alleen geen succes ?)

Terug
Bovenaan