Speelgoed voor 2 jarige, energieke jongen

<p>Hoi allemaal,</p><p>ons zoontje wordt bijna 2 jaar. Wat vinden jullie leuk speelgoed voor deze leeftijd? Keukentje, loopfiets heeft hij al. <br />Ik zat zelf te denken aan iets om te klimmen ofzo? Aangezien ze in deze tijd niet lekker naar monkey town ofzo kunnen. Maar dan wel iets voor binnen. <br /><br /></p><p>Of weten jullie waar je leuke verkleedsetjes kunt vinden? Ik lees ook veel over rollenspellen met een pop of iets dergelijks. Geven jullie je zoontje een pop? Of waarmee stimuleren jullie dat?</p><p>Dank je wel alvast!</p>

Ik snap je dilemma, wij gaan minimaal elke middag met onze zoon van 19 maanden naar buiten, als het echt rotweer is gaan we ergens op visite, altijd even eruit. Dat kan iets simpels zijn als wandelen naar de winkel of spelen in de speeltuin, anders maken we een bos- of strandwandeling.
Qua speelgoed is Duplo hier een hit, je hebt hier tegenwoordig zoveel variatie in! Gewone blokjes zijn leuk om torens mee te bouwen, of een groot huis met een stal. Dan heeft hij vervolgens veel poppetjes en diertjes voor zijn rollenspel, want oma gaat bijvoorbeeld het paardje eten geven en het kindje moet naar bed en dan moeten we stil zijn. Ook heeft hij veel voertuigen, van hulpdiensten tot landbouwvoertuigen. Dus wat betreft het stimuleren van fantasiespel en rollenspel, ik adviseer je echt duplo,en op marktplaats staan zoveel mooie complete sets te koop. Voor een relatief lage prijs heb je onwijs veel en heel mooi spul

Bij Decathlon heb je een leuke trampoline (dan wordt er minder op de bank gesprongen) en een evenwichtsset voor peuters. Ook een wobbel is leuk. Wij hebben deze dingen voor onze energieke 2 jarige voor z'n verjaardag gevraagd. We gaan nu elke dag even 'gymen'.

Wij hebben Quadro speelbuizen gekocht. Oneindig veel mogelijkheden en constant te hergebruiken. Erg blij mee

Wij hebben een poppenhuis staan. Vindtie helemaal geweldig! Kan hij, ja het is een hij, heerlijk in opgaan. Heb poppetjes en beertjes waarvan ik de beertjes ook echt 'namen' heb gegeven (papa beer, mama beer, opa beer etc) hij pakt echt heel bewust bijv oma beer om mee te spelen. Zo leuk! En hij kan alles van alle dag wat hij meemaakt erin verwerken.
Ook heeft onze zoon poppen (oude van mij van vroeger) die pakt hij met vlagen. Ik ben van mening dat jongetjes hier ook prima mee kunnen spelen! Why not?! En hij 'zorgt' er op zijn manier ook echt voor (aankleden, eten geven, troosten)
En verder ook een gymmat van de Ikea. Ook een aanrader! Rennen, springen, koprollen! (Onze zoon is 26 maanden)

Terug
Bovenaan