Speelgoed voor de jongste

Hoi,

Als Charlotte een cadeautje krijgt, vindt Isabelle dat altijd geweldig mooi. Ze mag dan het cadeautje opendoen, want Charlotte kan dat natuurlijk nog niet. Maar...als er bv een knuffel inzit vindt Isabelle die helemaal mooi. In het begin mocht ze er dan van mij ook best een nachtje mee slapen. Ze is er dan zo gelukkig mee...maar.... het is natuurlijk voor Charlotte. Dat weet ze ook. En ze geeft het dan ook aan Charlotte, hoor. Ze is er niet jaloers op ofzo. Ik vraag me nu alleen af hoe dat bij jullie gaat. Is het speelgoed wat iemand krijgt voor alle kinderen in het gezin? Of houden jullie het echt apart? Ik merk dat ik hier opeens "tegen aanloop". Charlotte kreeg van Sint bv de sprekende Nijntje. Nou, jullie kunnen je wel voorstellen dat Isabelle hem helemaal geweldig vond... Hoe gaan jullie hiermee om?

Groetjes Babybelle

Feline pakt alles af van Gijs en hij mag niet met haar speelgoed hahahaa
We zeggen het wel hoor, maar ze is gewoon in een rotfase. Soms pak ik t af en zet t hoog op de kast, kan ze er niet bij.

groetjes Mariska

Ik vind het ook lastig hoe ik hier mee om moet gaan. Heb precies hetzelfde "probleem". Sommige dingen zet ik weg als Florijn ze krijgt en met sommige dingen mag Fenneke ook spelen (en hij heeft veel gekregen op onze babyborrel). Ik vind nl. ook dat Florijn als hij straks wat groter is ook voor de eerste keer met een aantal dingen mag spelen. Het gevolg hiervan is dat ik nu wel vrij veel dingen nog appart heb staan... Een aantal dingen pak ik ook maar weer in voor Sinterklaas. Ze hebben ook al zoveel...

Hier zetten we het speelgoed van Eline beneden, maar hier mag mijn oudste ook mee spelen. Eline mag nog niet met al het speelgoed van de oudste spelen, maar dat is meer vanwege de veiligheid. Playmobiel, kleine legoblokjes. Wel mag ze altijd met zijn dinosaurussen spelen. Ik vind het belangrijk dat ze ook leren delen. Wel hebben wij een duidelijke regel dat ze niet op elkaars kamer mogen komen en dat als ze wat willen van elkaars kamer, ze dat eerst moeten vragen.

Hier is het speelgoed van de kindjes apart maar wordt er samen mee gespeeld. Ik vind het ook belangrijk dat ze leren delen. Ze hebben het hier ook niet eens in de gaten wat van wie is hoor. Maar afpakken is hier wel uit den boze. En aangezein dat tegenwoordig zo vaak gebeurt is het niet altijd gezellig. Het lijkt wel of het speelgoed wat juist de ander in de hand heeft altijd het leukst is.

Alice speelt ook met alles wat Erik krijgt en pakt het ook uit. Heb daar niet zo'n moeite mee eigenlijk. Ze hebben eigenlijk geen speelgoed (behalve een paar knuffels) op hun kamer dus er zal toch gedeeld moeten worden terzijnertijd. En het lijkt wel dat Alice het babyspeelgoed inenen weer heel interessant vind nu Erik er is. Prima toch, ze vermaakt zichzelf uitstekend dus het maakt mij niet uit of dat nu met speelgoed is wat eigenlijk voor Erik was of wat zij heeft gekregen.
Laatst wel een mooie grote knuffel die Erik had gekregen bij Erik op zijn kamer gezet dat vind ik dan wel weer leuk voor hem voor als hij wat groter is.

Groetjes

Bij ons mag Sarah ook helpen uitpakken bij de cadeautjes die voor Shira zijn. Tot nu toe heb ik het meeste wat voor Shira was opzij gelegd of in de box. Sarah pakt wel eens wat uit de box om ermee te spelen maar altijd met Shira. Ze weet eigenlijk heel goed dat het van haar zusje is. Maar eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit van wie het is of wie er mee speelt. Ze zullen uiteindelijk als ze wat ouder zijn toch samen moeten spelen in dezelfde woonkamer :)
Ik heb wel wat speelgoed bij Sarah op haar kamer gezet zodat ze daar ook kan spelen als ik bijvoorbeeld een luiertje aan het verschonen ben. Wie weet dat als ze alletwee ouder zijn, ze dan wel echt hun eigen speelgoed op hun eigen kamer hebben maar ze zullen toch ook altijd wel moeten delen en samenspelen.

groetjes Tamar

Ik heb eigenlijk voor Diede nog niet echt veel speelgoed gekregen. Het meeste is nog van Benthe en dat vind ik dus prima. Ik ben wel benieuwd hoe dat straks zal gaan met Diedes 1e verjaardag, want wat moet je in hemelsnaam vragen als grote zus eigenlijk alles al heeft!!

Groetjes

Terug
Bovenaan