Speelgoed voor kindje van bijna 1 jaar ...

Ik ben benieuwd waar jullie kindjes graag mee spelen. Er is zoveel speelgoed dat ik vaak niet weet wat wel/niet te kopen. Waar hebben ze echt iets aan?

Ik vraag me ook af wat een kind nodig heeft aan speelgoed, wil haar niet tekort doen maar ook niet teveel verwennen, haar dat geven waar ze iets aan heeft dus ja als moeder ben ik best heel kritisch.

Toch koop je weleens iets waar je kindje niet mee speelt. Ik ben dus erg benieuwd waar jullie kindjes graag mee spelen.

Groetjes Esther
 
hoi,

weet niet precies hoe je die dingen noemt, maar het zijn van die gekleurde spiralen met houten kralen eraan. om de een of andere reden vinden kinderen die dingen helemaal geweldig. ze zijn officieel voor 1 jaar maar mijn zoontje van 7 maanden vind het ook heel interesant en mijn neefje van 4 speelt er ook nog steeds mee. dus wie weet is het een tip.

groetjes lou
 
hier ook fan van de spiralen (je bedoelt toch die dingen die je altijd in wachtkamers tegenkomen?). Verder zijn blokjes leuk, maakt niet uit wat. Blokkendoos, vormenstoof, dreumesduplo, overal wordt mee gespeeld.
En gek genoeg zijn de babyspeeltjes weer in, de rammelaars enz. Ze snapt ook nu pas hoe het werkt hihihi.
(mn dochter is nu trouwens 10,5 maand)

O ja, en de loopkar is super, maar dan moet ik er nog wel bij blijven want ze valt er zo vanaf.

En speeltjes die eigenlijk geen speeltjes zijn, een stuiterbal bij de supermarkt vandaan, de krabpaal van de poes (heeft belletjes) en plastic bordjes met lepeltjes om op te drummen.....
 
Blokken, Thomas bouwt hele torens, Sophie gooit ze dan vervolgens om.
We hebben grote Lego stenen (geen Duplo, maar nog groter), maar ook met blokpuzzels gaat het bouwen van een toren prima.
Ze zijn nu net 16 maand, Een loopauto, diverse soorten en maten ballen en de hond zijn nu favoriet.
Het arme beest heeft geen rust.
Maar ook eenvoudige dingen als een plastic schaaltje, plastic onderzetters, een houten lepel, ze kunnen zich er lang mee vermaken.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)
 
Terug
Bovenaan