Speelgoed voor ontwikkelingslanden?!

A

Anoniem

Guest
Hoi, hoi,

Ik ben aan het opruimen... Ik kom ontzettend veel knuffels tegen. Er zijn zelfs nog spiksplinter nieuwe bij, in de verpakking.
Ik had gedacht deze te doneren aan een organisatie die speelgoed inzamelt voor kinderen in ontwikkelingslanden.
Ik heb op internet gezocht. En alleen de organisatie Mens voor Mens gevonden. Zijn er hier nog mensen die mij aan een goede (betrouwbaar) organisatie kunnen helpen.
Want het alternatief is weggooien, misschien kan ik nog wat doen voor de mensen daar!

Nou, ben benieuwd!

Liefs, Juffy

Hoi Juffy,

Ik weet niet of je het per se aan ontwikkelingslanden wilt doneren want daar kan ik je helaas ook niet mee helpen. Maar ons speelgoed wordt morgen opgehaald door een stichting voor jonge moeders uit Nederland. Ze zijn in de leeftijd van 14 tot 23 en hebben vaak ook echt geen geld. Dus misschien vind je dat ook een idee. Je kunt dan WELZIJN uit jouw plaats bellen en informeren. Ik weet wel dat die moeders er ook echt super blij mee zijn.

groetjes Linda

Ik had ooit eens een grote knuffel verzameling en toen ineens was ik ze zat!

Wij hebben ze gedoneerd aan het Juliana Kinderziekenhuis....die wassen ze dan en geven ze weer aan kindjes die daar liggen. Misschien ook eens kijken bij je plaatselijke ziekenhuis....die vinden dat altijd wel leuk om te krijgen!! En zo geef je de knuffels een tweede kans!

Groetjes
Angel

Als je even googeled op knuffelactie kom je meer dingen tegen.
Ik hoorde laatst bij Giel Beelen dat er knuffels werden ingezameld door iemand.
Helaas kun je daar niets meer naartoe sturen die zijn overladen inmiddels.....
maar er staan nog wel anderen in de lijst, wie weet kun je daar wat mee?

Groetjes Saskia

Hoi.. Ook wij houden enkele keren per jaar een schone opruiming, en zeker de eerste keer had ik 4 grote dozen vol (hoezo veel speelgoed??). Ik heb toen een advertentie gezet of gratisaftehalen.nl
Daar kreeg ik heel veel reacties op, maar ook een van een wat oudere man en die zamelde spullen in voor weeshuizen in Roemenié. Die man woont in Asten, maar kwam er toen speciaal voor naar Breda gereden..
Ik heb toen gevraagd of ik zijn emailadres mocht bewaren, en sindsdien stuur ik hem een mailtje als ik wat heb, en dan komt ie het altijd binnen een week ophalen..
Ik vind het super dat hij dat doet, en dan geef ik hem graag dat speelgoed gratis mee. Anders beland het in de vuilnisbak en het is allemaal nog heel goed spul..

Terug
Bovenaan