Speelgoed woonkamer

<p>Hoi! hoe bewaren jullie het speelgoed in de woonkamer of heeft kind alles boven staan? Wij zijn de woonkamer aan het herinrichten en eerst stoorde ik me niet aan het speelgoed maar nu krijg ik net niet leuk weg gezet. We hebben nog niet echt iets van een speelhoekje, dochter is net 1 jaar, box staat er nog met daarin een mand met kleine dingen en er naast een loopauto, hobbelpaard en loopfiets.</p>

Wij hebben een steigerhouten hoekje gekocht toen. Tafel met krijtbord en dan vakkenkast. Kost iets maar staat leuk in de kamer. Bij kleinere kamer kan je ook bij ikea hele leuke dingen kopen om klein hoekje te creeeren.

Wij hebben voor onze dochter van 1,5 jr inmiddels al een tijdje een houten kist met veel van haar speelgoed. Er staat een tafeltje met stoeltje naast. En in een kast van ons zitten twee lage lades waar we teken en knutselspullen in opruimen. En klein binnen loopfietsje en een loopkar staan los naast de kist. Haar echte loopfiets staat in de schuur. 
Maar inmiddels is alles los in de kist rommelig aan het worden en barst haar hoekje uit zn voegen. Er komt een tweede aan, en die heeft weer de box nodig, wat er dus ook weer bij moet (wij zijn daar met 10 mnd al mee gestopt). Dus we zijn nu bezig met een kastenwand, waarin de bovenkant bergruimte voor ons is, en de onderkant een modulair gedeelte met speeldingen voor dreumes. Tafeltje en stoeltje en kist blijven. Maar er komt ook een keukentje en een kastje met van die opbergbakken voor speelgoed sorteren. Als ze dan andere behoeftes krijgt, kun je er delen uit halen en vervangen. We maken/verzamelen het gewoon zelf. Geen dure op maat gemaakte oplossing. 
Oh en ze heeft een deel onderaan in onze boekenkast met haar boekjes. En in de nieuwe peuterkamer komt wel een mand met alle knuffels. Want die gebruikt ze vooral met slapen.
Speelgoed op haar kamer vind ik zelf niet fijn. Daar zijn we alleen voor slapen, dus dan blijf ik heen en weer slepen. 

We hebben een bak en een mand. Maar het staat en ligt overal en nergens. 'S avonds ruim ik met de kleine man, 1 jaar en een beetje, 'op'.  Dwz we doen alles weer in bak of mand en schuiven de grote dingen aan de kant. 

Op sommige drukke dagen lukt dat niet en laat ik het. Ik heb een drukke baan, een man met een nog drukkere baan (ben alle avonden alleen thuis) en het laatste waar ik me 's avonds druk maken over speelgoed wat niet op de juiste plaats ligt. 

Wij hebben een fijne speelgoedkist van Ikea. Ideaal ding. Is een grote lade die je onder een soort bureautje schuift, dus daar kunnen ze later ook nog lekker aan zitten kleuren

Wij hebben en-suite kasten, in een van de kasten heb ik allemaal bakken gezet, waarin per ‘thema’ het speelgoed zit: bak puzzels, bal met blokken etc, bak duplo, bak met poppenspullen. In de woonkamer staat haar keukentje en een klein bureautje, in het keukentje ligt wat daar bij hoort. Voorheen lag er overal zooi, werd er weinig gespeeld en opruimen was er ook niet echt bij. Veel speelgoed zag ze amper omdat het onderin een bak lag. Nu spelen we veel bewuster met dingen. Eerst pakte ik de bakken en ruimden we samen op voordat ik iets anders pakte, nu kan ze sommige bakken zelf pakken en ruimt ze zelf op als ik dat vraag.

Een kast met dichte deuren. Daarin bakken waar het speelgoed in zit. Zo blijft het allemaal uit het zicht. Natuurlijk wat grotere speelgoed dingen buiten de kast maar dan zie je het kleine spul in ieder geval niet ;-)

Terug
Bovenaan