• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

speelgoed

hoi meiden

Welk leuk speelgoed hebben jullie. Ik heb eigelijk alleen ramelaars, knuffel met iets te bijten.
NU lees ik dat het speelgoed van lamaze leuk is, maar is er nog meer van dit soort leuke dingen?
Wil graag speelgoed dat goed stimuleerd op diverse gebieden

x Yvonne
 
Stimulerend speelgoed

3 maanden - rammelaar
Eén van de eerste speeltjes die je kan gebruiken, zo rond de drie maanden, is een rammelaar. Een rammelaar kan je baby heel lang boeien en stimuleren. Een rammelaar stimuleert het zicht, het gehoor, de tastzin en het grijpen. Zodra je baby de rammelaar vast kan houden, zal hij de rammelaar lang bekijken, erop zuigen, bijten, de rammelaar bewegen enzovoorts.
4 maanden - speelmat
In maand vier is een speelmat een goede aanschaf. Met een speelmat kan de baby zien, aanraken en horen. Je kan je baby op zijn buik op de speelmat leggen om te spelen. Als hij zich kan oprichten op zijn armen, kan hij de verschillende stoffen aanraken met verschillende textuur en vele verschillende kleuren. De baby zal met veel plezier ontdekken dat er in een van de zakjes iets verstopt zit of dat er geluid uit komt.
5 maanden - muziek
Je baby luistert met vijf maanden aandachtig naar geluiden, lawaai en muziek. Dit is dus het juiste moment om je baby kennis te laten maken met de muziek waar je van houdt.
6 maanden – ‘muziekinstrumenten’
Je baby kan na een half jaar een voorwerp in iedere hand nemen en de voorwerpen tegen elkaar slaan. Hoe meer lawaai dat maakt, hoe blijer hij is. Dat kunnen minibekkens zijn, maar blokjes werken ook.
7 maanden – papa & mama
De baby houdt na zeven maanden ook van actieve spelletjes. Hij vindt het bijvoorbeeld geweldig als zijn papa hem in de lucht laat vliegen of wanneer mama hem paardje laat rijden op de knie.
8 maanden – kiekeboe
Na acht maanden neemt je baby’s geheugencapaciteit neemt toe en houdt hij van ’verstoppertje’. Hij vindt het geweldig dat mama ‘kiekeboe’ doet of dat ze zich achter de deur verstopt.
9 maanden – blokkendoos
Dit is een geschikt moment om je oude blokkendoos van zolder te halen. Je kindje houdt er na een maand of negen van voorwerpen in en uit een doos te maken. Bovendien is hij op gekleurde blokken.
10 maanden – spiegel
Eerst zal je kindje genieten van het gezelschap van die andere grappige baby. Na ongeveer tien maanden kan je er een spelletje van maken zijn lichaamsdelen aan te wijzen en te benoemen. Door zich ook in de spiegel te zien, zal hij geleidelijk aan zijn beeld leren kennen.
 
ik heb op de indoor rommelmarkt een speelmat gekocht toen voor mara en nu laatst de bijbehorende tentje. dan kan jonna later ook zittend erin spelen en ontdekken.
playskool, niet zo heel bekend maar ontzettend leuk. de Action had laatst hier wat van te koop.

lamaze idd ook.

Maar kijk vooral waar het voor te gebruiken is en het is goed om juist niet alles in felle kleuren te hebben.
Voor mara daarom bewust geen elektronisch speelgoed met haar verjaardag gegeven maar veel houten speelgoed, puzzels en ontdekkingskubus voor haar ontwikkeling.

ze zijn nog klein maar voor elke leeftijd geldt dat wel: met een houten keukentje kan een kind meer ivm fantasiespel dan met een felgekleurd volautomatisch keukentje van hello kitty.

in de winkel staat wel wat voor welke leeftijd is en waarom.

oja haba heeft ook leuk spul, ook al vanaf deze leeftijd, vooral op mp te vinden maar ook op de-dondersteen.nl dit is een spellenspeciaalzaak heir in hengelo. die hebben speciaal spelletjes al vanaf 1,5 jaar maar van haba bestaat ook leuk speelgoed voor de kleintjes

ik vind het lastigste om te kiezen! een poppenhuis en mylittlepony utistalling, en blokken en treintje en duplo en en en alles kan niet. wij slaan dus poppenhuis en barbies lekker over, zolang ze er nog niet naar vragen. ik ga voor mara nu mijn mylittlepony verzameling van zolder halen, hihihi had er heel veel van dus met sint en kerst zit ze al goed en zelfs jonna voor als ze ouder is

oja duplo! de blokjes en popjes vinden ze al met 9mnd leuk hoor, mara is nu 2 en speelt al bijna 1,5 met duplo! van eerst vasthouden en kijken naar echte torens! tis peperduur maar ja daar heb je dan familie en mp weer voor.
 
Hihi leuk babyxx om te lezen. 4 maanden speelmat dat speelt kyan vanaf 2 maanden al mee. en muziek doet hij al vanaf 1 maand. Spiegel kijken doen we nu ook al, dan wordt hij helemaal verlegen van zich zelf haha.
Leuk altijd die standaard dingen en uiteindelijk gaat het allemaal weer zo anders.

Maar wel bedankt.
Denk dat ik het speelgoed van lamaze ga kopen

x
 
Wij hebben ook een speelmat van Lamaze verder wat rammelaars die vooral veel de mond in gaan. Maar mevrouw is helemaal gelukkig met een doekje, lekker mee knoeien en op sabbelen. Ze is dermate aan het zoeken naar het omrollen e.d. dat ze de rest maar weinig interessant vindt.
 
Ik ben inderdaad super fan van Lamaze. Ik weet niet of het door het product komt of dat het gewoon toeval is dat Ravi het zo ongeloofelijk leuk vind. Het fijne vind ik dat ze hebben nagedacht over hun speelgoed. Het is ook op latere leeftijd te gebruiken, er zitten allerlei verschillende motieven in van fel gekleurd naar zwart wit.
Kan vooral Freddy de Vuurvlieg aan raden :)

Kijk ook eens op marktplaats voor lamaze speelgoed is super veel van af te halen. Je kunt alles wassen dus dat scheelt ook al weer.

Je hebt ook een goedkopere variant van play gro. Fisher Price vind ik ook geweldig. Ravi heeft de sleutelbos waar in 1 sleutel korte muziekjes zitten. Vind hij helemaal super.
Uhm verder maakt mijn moeder super leuke knuffelbeesten maar die zijn natuurlijk niet (of nog niet ;) ) in de winkel te koop.

En voor later hebben wij inderdaad ook heel veel houten speelgoed, treintjes, blokken, dat soort dingen. Wat Sabine zegt liever een houten keukentje waarbij je je fantasie kunt gebruiken dan een vol automatisch ding...

Succes! En laat maar eens weten wat hij er allemaal van vind :)
Liefs
 
Hey yvon, weet je wat ook leuk is, de dvd's van baby Einstein. Ik heb daarvan baby mozart en baby Bach. Ze is er nu nog wel wat klein voor maar af en toe laat ik haar wel is 10 minuutjes kijken, vind ze bere interessant! Je kan ook op you tube korte stukjes bekijken.
 
Terug
Bovenaan