Speelhoekje

Hoi

Heeft je kindje een speelhoekje of iets met tafeltje en stoeltje?
Wij hebben dat sinds een paar weken en Thomas vindt het erg leuk om aan het tafeltje te zitten en te kleuren met potloden. Het enige nadeel is dat de stoeltjes net iets te groot zijn en hij er niet zelf op kan. We dachten kleine stoeltjes gevonden te hebben maar we hebben ons toch verkeken en te grote stoeltjes te hebben gekocht (Ikea).
Hoe is dat bij jullie? En wordt er al getekend en/of geknutseld?

groetjes Ida

Erikjan heeft heeft zelfs een speelkamer, bevalt heel goed. Ook stoeltjes van de IKEA gekocht, we wachtenm alleen nog op het tafeltje dat opa zou maken..... Maar hij kan prima op de stoeltjes komen. Waaar eigenlijk niet op, grote stoelen, bank, enz. En tekenen is ook heel leuk. Waar kleurt thomas eigenlijk mee. Erikjan meestal met wasco. Maar oma heeft groet dikke stiften bij de action gekocht. Al vind Erikjan vaak de wasco zelf ook interessant....... Maar hij mag graag aan tafel zitten.

Janine

Thomas kleurt met dikke kleurpotloden. Wasco eet hij op  helaas.
En verder wil hij dan wel graag het potlood waar mama mee kleurt; dus die pakt ie af en als ik dan een ander kleurtje pakt dan wil hij ook met die en zo gaat dat maar door. Vind het zelf niet zo erg maar ik neem aan dat de kinderen op het KDV dat niet nemen en hun potlood niet steeds zomaar afstaan.

groetjes Ida

Iris heeft een speelhoekje met een kleed en een tafeltje waar haar spullen op staan. Aan de salontafel staat mijn oude stoeltje en daar zit ze graag op om dan te tekenen met potloden of wasco.
Overigens blijft het spelen niet vaak in het hoekje, in een paar minuten ziet de woonkamer er vaak uit alsof er een bom is ontploft....

hoi,
Ik ben niet zo van het geklieder in huis. Ik heb in de tuin een plastick tafeltje en  een stoeltje van Chicco gezet. Oerdegelijk spul dat 30 jaar geleden van mijn man was. Daar mag Jasmijn lekker met wasco krijtjes aan de gang en dat vindt ze schitterend!
Helaas moet ik nadien de  spullen  wel verstoppen, want ook als het regent zit ze huilend voor het raam en roept ze: ''buiten, buiten!"
Verder heeft ze een grote   houten speelgoedkist in de woonkamer waar ze tegenwoordig veel aan staat te spelen. Voordien wilde ze dat niet, de rest van de kamer was veel interessanter, maar nu is het echt haar speelhoekje geworden.

groeten ELke

Ik heb toevallig net vorige week een tafeltje en twee stoeltjes bij de ikea gehaald. Ook ik dacht dat de stoeltje klein waren, maar vond ze nadat ze in elkaar gezet waren wel wat aan de grote kant.
Zoonlief vind het allemaal geen probleem, die klimt er wel op en gaat dan heerlijk aan zijn tafeltje zitten spelen met zijn speelgoed. Ook drinken en snoepjes/koekjes/fruit krijgt hij daar. Nu nog aanleren dat hij die ook op het tafeltje achterlaat als hij geen trek meer heeft en wil gaan spelen met ander speelgoed.
Geslaagde actie vind ik het in elk geval.

Groet Liesje

Ik heb ook bij ikea tafeltje en stoeltjes gekocht. Idd wat aan de grote kant maar wel lekkere stevige stoeltjes. Ik heb   een serviesje   gekocht en nu moet ik er alsmaar bij komen zitten en thee drinken. Helemaal geweldig!!!!
Knutselen heb ik nog niet met lynn gedaan maar kleuren of verfen wel. Verfen doen we buiten of in de badkamer want die ravage wil ik echt niet in de huiskamer,haha
Maar het is idd een goed idee om te leren om aan haar eigen tafeltje haar koekje/fruitje te eten. want met haar tussendoortjes wil ze niet zo meer in haar kinderstoel blijven zitten. Ja... 2 minuten en dan is ze het zat.
Ik vindt het zo'n leuk gezicht als ze aan dat tafeltje zit,het word al echt een grote meid!!
groetjes cobie

Terug
Bovenaan