Speelplek binnen?

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik graag zeggen dat mijn dochtertje kan lopen. sinds 8 nov. Wij zijn zo trots.
Nu vraag ik mij af zijn er creatieve moeders wie een speelplek voor kidneren binnen maken om ze een poos te kunnen vermaken.
Ik merk heel erg aan haar nu ze lopen kan dat ze gelijk overal op begint te klimmen en klauteren.

Heeft iemands een aantal tips om een leuke speelplek in huis te maken het hoef niet te blijven staan, als ze uit is gespeeld kan ik de volgende keer weer wat anders bedenken.

Groetjes Willy

hier speelt nathalia gewoon in de woonkamer.
wat blokjes en andere speeltjes op de grond, tv aan en spelen maar.
als ze uit is gespeeld, of we gaan weg, of ze gaat naar bed, gaan we eerst samen opruimen.

wat betreft dat klimmen en klauteren zou ik zeggen dat dat niet mag, en waarom niet. alles is nu een ontdekkings avondtuur. ze moet nu leren wat wel en wat niet mag.
de aanhouder wint, want ze zal echt niet de 1e keer luisteren. maar door blijven zetten en zeggen dat ze niet daarop mag klimmen weet ze straks wel wat niet en wat wel mag.
nathalia heeft wel haar eigen tafeltje en stoeltje, daar kan ze aan tekenen, maar verder heeft ze geen eigen speelplek.
de box staan hier nu nog wel, maar zit ze nooit meer in. in deze dagen gaat die ook weg.

succes ermee :D en geniet lekker van je lopende meid :D

liefs, do

Op de plek waar ooit de box stond staat hier nu ook een tafeltje met stoeltjs. En dat wissel ik dan af met het keukentje. Er staat ook een mand voor speelgoed, dat ruimt 's avonds lekker makkelijk op. Hop alles wat los ligt in de mand.
We denken er ook aan om van die Ikea trofast kasten met bakken te kopen, daar kan ook lekker veel in en op. Ik vind ze alleen niet zo mooi.

Hoi hoi,

Wij hebben bij Ikea Benno kasten gekocht (vakkasten) en daarbij soort van dozen, van stof. Die waren het goedkoopst. Mijn schoonzus had manden, maar die waren in totaal duurder dan de kast.

Deze kast met dozen is haar kast. Daarin zit al haar speelgoed en voor het weggaan/slapen ruimen we samen alles op. Ook ligt er een kleed op de grond, niet dat ze daarop zit, maar is wel prettig. En zo heeft ze dr eigen hoekje. Ze mag wel overal spelen, maar ze weet wel precies waar haar speelgoed is en hoort en ook al precies wel speelgoed in welke doos hoort.

Succes

Irene

Indy heeft een mand voor dr speelgoed. Die staat bij de eethoek en daar staat een lange houten bank bij waar ze vaak aan staat te spelen. Onder de bank staat een mand voor dr auto's en een voor dr duplo.
Onze salontafel is de lack tafel van ikea van €16 dus errug Indy-proof hahaha. Hier mag ze ook altijd aan spelen.
Succes!

hoihoi,
wij hebben een trap in de huiskamer staan en daaronder hebben we een hoekje voor elounda gemaakt met een leuk beren kleed op de grond (zodat ze gaan koude billen krijgt als ze op de grond speelt). verder staat er een tafel en een stoeltje en een aantal bakken (groot en klein) met speelgoed: duplo, auto's, serviesje en toebehoren, boekjes ect. daarnaast heeft ze haar poppenwagen met poppen beneden en een klein houten speelfietsje waar ze lekker mee door de kamer kan crossen.
zo af en toe gaan we lekker aan de grote tafel creatief doen (tekenen, schilderen, kleien)
wil je lekker gek doen dan kan je met stoelen een paar lakens en knijpers makkelijk een hutje maken, vinden ze vaak ook helemaal fantastisch.
op haar kamer hebben we ook een ikea kast met allerlei vakken maar ik weet niet of ik hem ook in de huiskamer zou doen (het is wel makkelijk)
we willen nog wel een kleiner kastje met lades van de ikea in de huiskamer neerzetten bij haar hoekje. met van die bakken ideaal: bak eruit spelen zijn ze klaar gooi je alles weer in de bak en het is opgeruimd. vinden ze vaak nog leuk om mee te helpen ook

zo dat was een heel verhaal hahaha veel plezier ermee
groetjes linda

Hee hoi,

Mijn man heeft in een hoek een soort van hoekbureau gemaakt met daar boven een boekenplank. Zowel links als recht in de hoek zitten opbergbakken (ikea) met speelgoed. Op de grond ligt een speelkleed met autowegen. Hij speelt graag in z'n hoek en haalt ook regelmatig alle bakken leeg. Ook hier wordt na die tijd opgeruimd, soms met suc6 en soms zonder suc6...

Liefs Lientje

Quinten heeft achter de bank een speelplek.
daar staat ook zijn speelgoed en ligt een groen kleed.(oud vloerbedekking)
klimmen en klauteren buiten wel op stoelen en banken en de rest gelijk afgeleerd.

liefs lenie

Terug
Bovenaan