Speeltje

Dochtertje is bijna 5 weken oud. Wat raden jullie aan als een speeltje? Ik ga een speelkleed halen, mobiel voor haar bedje. Kan een rammelaar of een knuffeldoekje?
Tips?

Met 5 weken hadden wij nog niks geloof ik. Of iig niet iets wat we onze kleine meid gaven. Het eerste waar ze mee 'speelde' waren knisperboekjes en zo'n knuffeldobbelsteen. 
wat ik een aanrader vond waren de eerste boekjes. 'Baby ziet' en 'Milo de kat' dat zijn boekjes met contrasten en zwart wit. Dat is het eerste wat ze zien. Ook idd een mobiel voor boven de box. Wij hadden bewust niets bij het bedje maar dat verschilt per kind. Als je een erg alert kindje hebt dan is het slim om heb bedje /slaapkamer echt een rustige en donkere plek te houden. 

Wij hadden een spiegel. https://www.bol.com/nl/p/done-by-deer-spiegel-powder/9200000087018589?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Die heeft ze een paar maanden heel leuk gevonden en dat begon al toen ze zo 1,5 maand oud was. Hij stond in een hoekje in de box. Als je haar eventjes op haar buikje legde, dan deed ze haar uiterste best om haar hoofdje op te houden, lekker bungelig in de spiegel kijken met die grote verbaasde ogen. Verder heeft het ook verschillende stofjes, structuren, een rinkeltje en een knispertje. Vanaf een maand of 2 a 2,5 ging ze haar handjes gebruiken, en toen sloeg ze naar de voetjes van de spiegel, steeds weer horen welk geluidje er komt enzo. 
Ik vond het een heel fijn eerste speeltje. Echt plezier met speelbogen, bijtringen, rammelaars, knisperboekjes, milo de kat boekjes enzo... Dat kwam na 3 maanden pas. Onze meid was steeds heel snel met haar voetjes, handjes volgden later pas. Zo kon ze later ook als eerste in haar voeten klappen en heeft in haar handen klappen tot 1 jaar geduurd ? Toen ze 3 maanden was, hebben we haar de fisher price trappelpiano gegeven. Die maak je aan de box vast en dan leg je je baby met de voetjes ertegenaan. En trappelen maar. Er komen pianoklanken, maar ook muziekjes uit. Het kan wat drukte van de muziek betreft in 3 standen. Dat vond ik fijn. Want de langste muziekjes vond ze pas rond 6 mnd leuk, daarvoor prikkelde het teveel.

Terug
Bovenaan