speen 1 te veel moeite, speen 2 verslikken

Hallo,

Onze zoon is nu 6 weken oud en heeft in het begin veel moeite gehad met de voeding van 90 cc. Na meerdere flessen te hebben geprobeerd zijn we tevreden over het de Difrax S-fles. Alleen bij speen S duurt het zoooo lang voordat hij zijn fles leeg heeft (hij zit nu op 120cc). Ook gebeurd het heel vaak dat hij de fles niet eens leeg krijgt omdat hij ondertussen in slaap is gevallen. Zelf heb ik het gevoel dat hij heel erg veel moeite moet doen met speen S dat hij daar zo moe van wordt. Nu hebben we speen M geprobeerd, maar bij de eerste slok verslikt hij zich direct. De 1-2-3 speen hebben we ook al geprobeerd, maar ook bij 1 duurt het heel erg lang en bij 2 verslikt hij zich direct. Op advies van internet heb ik door speen S een satéprikker gehaald, werkt ook niet.
Een kennis van mij raadde jbpm en dan met speen M. Heeft iemand hier ervaring mee (want ik lees op internet dat dit vooral voor baby's is die spugen).
Heeft iemand misschien andere tips?
 
Ik gebruik ook jbm maar dit omdat ze anders nog om de 3u kwam met 120 cc dus te veel binnen kreeg.
mijn dochter is nu bijna 7 weken maar heeft in het begon wel buikkrampjes gehad en hele dunne ontlasting toen we begonnen met jbm.. nu gaat het goed en laat ze 4 tot 6 uur tussen de flesjes.
als hij dit niet nodig heeft zou ik eerst misschien toch zelf nog wat door proberen te prikken of alsnog een andere fles proberen want hij kan best wat last krijgen als je begint met jbm.
succes!
 
Als je de smalle fles hebt dan zou je maat m van de demtal flessen speen is kunnen proberen. Deze m gaat wat langzamer als de kersenvorm maar m
 
Groetjesss
 
wat bij ons zoontje goed werkte was om de eerste helft van het flesje te geven met speen 1 en daarna speen 2 erin doen, of twee flesjes klaarzetten met ieders die helft van de melk.
Met speen 1 kan de baby zijn grootste honger weg zuigen en daarna neemt vaak de zuigkracht af en kun je dus goed de rest geven met de speen 2 zo kan de baby goed wennen aan de toestroom van melk en merk je dat na een week ofzo best weer eens van begin af aan met speen 2 kunt proberen
 
Hey, ik had het zelfde probleem bij mijn zoon alleen dan met de spenen van Dr. Brown. 1 ging te langzaam en 2 veels te snel. Ik heb ergens gelezen dat de Difrax S speen tussen deze twee spenen in zit. Dus dr brown 1, difrax s, dr brown 2 en dan difrax M. De s speen was idd de goede tussenmaat en mijn zoon drinkt nu best goed:) je zou dus de dr brown speen fase 2 uit kunnen proberen. Want als het goed is zit die ook gwn tussen deze twee maten in. De difrax spenen passen trouwens gwn op mijn dr brown fles dus andersom zal het wel hetzelfde zijn ;)
 
Groetjes Lisa 
 
Terug
Bovenaan