Speen 2 te klein, speen 3 te groor

<p>Hallo lieve moeders!</p><p>Tijdens mijn zwangerschap en begin van de kraamtijd heb ik mening topics hier meegelezen voor wat steun, bedankt hiervoor :)</p><p> </p><p>Maar nu is het tijd om eens zelf wat te vragen!</p><p>Onze dochter heeft altijd wel iets gehad waardoor wij heel onzeker als ouders waren. Van erge krampjes, naar toch een verborgen reflux, naar een voorkeurshouding door spieren die helemaal vast zitten van de geboorte, waardoor madam ook niet gewoon op de arm een fles kan drinken.... </p><p>En nu zitten we ermee dat periodiek onze dame niet veel wilt drinken, wat voor ons een teken is van een nieuwe sprong.  Maar dat betekent ook dat we weer iets anders moeten doen met onze fles en speen want dat gaat natuurlijk dan te langzaam.. . </p><p>We gebruikten nu Dr brown flessen met speen M van difrax, omdat de difrax spenen wat breder uitlopen en daar drinkt ze beter van... Maar nu vind ze speen 2 te langzaam lopen, na 10min wordt ze moe en wil ze niet meer drinken. Als we er dan minder johannesbroodpitmeel in doen voor de reflux, loopt het sneller door maar krijgt ze last van de reflux... Gebruiken we speen L van difrax met de max. hoeveelheid jbpmeel loopt het snel, waardoor ze in 4min een fles van 235ml leeg heeft...... Nu komt dat verder niet terug en lijkt ze tot nu toe niet heel veel last te hebben daarvan, maar toch zou ze er wel iets langer over moeten doen, niet?  Oh ja, pauzes maken is verschrikkelijk want dan schreeuwt ze moord en brand! Heeft iemand hier tips of tricks voor ons?</p><p> </p><p>Alvast bedankt! </p>
 
Pffff zo herkenbaar. Ik geloof dat wij alle spenen gekocht hebben die er zijn haha. Uiteindelijk ben ik bij de y-cut speen van dr brown uitgekomen die we gebruikte voor de fles met jhbp of als we er pap in deden. Deze zijn alleen online verkrijgbaar, maar voor ons was dat de uitvinding. Het enige waar je op moet letten is dat je deze vaker moet vervangen omdat deze spenen anders zijn dan de andere spenen van dr brown
 
ik zelf gebruik voor mijn zoontje ook een de brown fles met daarop de 1 2 3 speen van difrax. dit werkt super ( ook voeding met jbpm erin ivm verborgen reflux )
we doen 5 min op stand 1   5 min op stand 2 en daarna stand 3. dit is natuurlijk per kind even puzzelen maar bij ons helft het heel goed. 
 
Gebruiker10106769
08/06/2019 om 12:28REACTIE | REPORT | QUOTE
Hoi 
 
Of een exsta gaatje prikken in speen 2 kan ook werken
 
Dat is een idee! Ik ga het proberen! 
 
Terug
Bovenaan