Speen af

Hey

Toen wij met oud en nieuwe een weekend weg gingen, en ik alleen met de auto moest om dat manlief met de vrachtwagen kwam, merkte ik het al. We gingen rijden tijdens bedtijd, en voordat ik het dorp uit was, was mevrouw haar speen kwijt. Huilen!! Na 15 minuten was ik lichtelijk wanhopig, want we moesten nog zo'n 2 uur in de auto zitten. Uiteindelijk ben ik slaapliedjes gaan zingen en mevrouw viel zonder speen in slaap.

Maar ja, de auto is nogal wat anders dan gewoon je eigen bedje.

Afgelopen maandag kwam mijn man beneden: Ik kan die stomme speen niet vinden! Ze ligt zonder!! Dus wij met adem in op de bank, en na een half uurtje kletsen viel ze in slaap. Inmiddels is het vrijdag, en het wonder is gebeurt. Alle slaapjes na maandagavond (ook overdag) doet mevrouw het zonder speen! Af en toe een klein beetje huilen, maar meestal slaapt ze binnen 15 minuten!

Ik ben zo blij dat dit zo makkelijk is gegaan, en dat we geen rituelen of moeilijke problemen hebben gehad hiermee! Heerlijk dat ze er nu al vanaf is!

Liefs,

T

Nou lekker zeg!! De echte "zuigbehoeft" is ook maar tot ongeveer 6 maanden, daarna is het inderdaad een vast patroon waar je even door heen moet. En dat huilen hoort er inderdaad gewoon bij, niet altijd even leuk om te horen, maar toch.. :)
Liefs

Wat heerlijk dat het zo is gegaan! Om eerlijk te zijn durf ik het nog niet aan. We hebben het geprobeerd maar dan stopt ze haar duim in haar mond. Heb toch liever de speen omdat je dat toch makkelijker kunt afleren dan de duim. Ze krijgt de speen alleen maar in bed en dat gaat wel heel goed. Over een tijdje maar weer eens kijken of we het haar kunnen afleren zonder dat ze over gaat op haar duim. En dan hoop ik dat het net zo makkelijk gaat als bij jullie!

bij ons kreeg ze ook alleen maar de speen in bed. en dus ineens perongeluk niet meer.
maar je hebt gelijk! liever de speen dan de duim. Als ik dat zou zien zou ze de speen zo weer terug krijgen!!

liefs,

T

Warren heeft 'gelukkig' nooit een hele grote zuigbehoefte gehad, muv van de eerste 2 maanden. Vanaf een maand of 6/7 was hij helemaal klaar met de speen, ik hoorde die dan als eerste zijn ledikant uit vliegen...
Ook duimen heeft hij nooit gedaan.
Hij is wel heel erg gehecht aan zijn schaapjes (3 schaapjesknuffels), daar ligt hij altijd helemaal tegenaan/ op te tukken, heel snoezig.

X
Evje

Herkenbaar! Ons meisje die kreeg ook alleen tijdens het slapen haar speen maar we merkte iedere keer bij het geven gooide ze dat ding weg...en ik zei ieder keer , mama geeft hem nog een keer en anders is het pech...en ja hoor TOK lag die weer op de grond voor dat ik de kamer uit was. Ben gewoon doorgelopen en ben naar benenden gegaan en in d babyfoon gekropen! En wat denk je geen kick!!! Dit doet ze al een tijdje zo. IK geef het nog wel maar iedere keer ligt die er langs en s ochtends ligt die ook gewoon nog op de zelfde plek! Idiaal! :)

Terug
Bovenaan