speen afbouwen bij Lisa

Lisa is nu 6 maanden en ik wil heel graag haar speen afbouwen.
Overdag heeft ze hem alleen nodig als ze echt moe is. Maar 's avonds valt ze zonder speen in slaap in bed. Maat als ze dan 's nachts wakker wordt dan wil ze hem wel hebben. Dit gebeurt niet 1 keer maar meestal 3 keer! Het begint bij mij op te breken want ik slaap 's nachts bijna niet meer omdat ik gewoon zit te wachten totdat zij wakker wordt.
Nu heeft ze vannacht geen speen van ons gekregen. Ze heeft een kwartier echt gekrijst en een beetje geknottert, daarna is ze gewoon in slaap gevallen.
Het was de bedoeiling dat ze vandaag ook bijna geen speen zou krijgen behalve als ze ontroostbaar is. Maar omdat ik flink ziek was vandaag heeft ze toch de hele dag de speen gehad :S

Nu heb ik op internet wat rondgekeken om te kijken of ze wat tips hadden. Maar sommigen zeggen dat het veel te vroeg is om daarmee te beginnen. Terwijl ik ook lees dat je al vanaf 4 maanden af kunt bouwen.

Hebben jullie tips voor me. Want ik wil echt dat ze van die speen afkomt, ik hoop dat ze dan haar vingertjes vind.

Ik heb het ook met 4 maanden afgeleerd bij beide. Hop speen eruit, 1 dag jengelen en klaar. Tjerk stikte er bijna in, Koen huilt toch wel. Als hij heel veel last heeft van zijn buikje krijgt hij hem trouwens wel. Maar hij is er absoluut niet afhankelijk van. Zijn dagen achter elkaar dat hij hem niet krijgt, dan duimt hij gewoon. Sorry, weet dat ik nu een hoop mensen voor het hoofd stoot, maar ik vind het zo'n stom gezicht als een kind rondloopt met een speen.

of het te vroeg is of niet ligt aan het kind..
met 6maand hebben ze nog veel zuigbehoefte wat ze niet kunnen stillen de fles(borst meer is me verteld)
ethan had heel veel zuigbehoefte die kregen we echt niet van zijn speen af die was na een week nog helemaal buiten zich zelf van verdriet.. en nu nog hij is nu wel 2weken van zijn speen af maar doet nu regelmatig zijn vingers in zijn mond niet op te zuigen maar meer het idee dat hij iets in zijn mond heeft..

wat ik wel weer is als je te vroeg begint dat ze als nog de vingers kunnen vinden en tja dat is nog moeilijker af te leren.. maar is er een reden dat ze van de speen af moet?

waarom laat je haar s'nachts niet gewoon met
speen slapen ? ilse is nu 2 en slaapt ook nog met een speen overdag uit was geen probleem als ze bijna 3 is probeer ik s'nachts ook zonder te doen.

's nachts is juist het probleem! Als ze de speen mist moeten wij er natuurlijk uit. één keer is niet erg, maar zeker drie keer 's nachts!!! En DAT houden we niet langer meer vol.

Vannacht is het heel goed gegaan zonder speen en vandaag overdag ook. Ben benieuwd.

@dromertje1987: Ik heb deze topic ook geplaatst bij de mamaclub waar Lisa normaal zit. En daar was een moeder logopedist en die vertelde dat zes maanden de perfecte leeftijd is om met de speen te stoppen omdat er dan juist geen zuigbehoefte meer is. Het wordt dan meer een gewoonte.

Maar goed, we zien wel waar het strandt. Tot nu toe ben ik best positief over hoe het loopt.

Weet je soms frustreerd mij het hele gebeuren rondom het spenen....
Want ja die kun je "afpakken" maar kinderen die duimen daar hoor je "niemand" over want ja de duim eraf halen is natuurlijk kindermishandeling.
Ze zijn nog zo klein en het geeft ze net dat beetje extra veiligheid, steun en geborgenheid.....
En ho ieder zijn ding en leefregels enz en dat koet ook en is natuurlijk prima maar ik vind de duim/speen " discussie" ongeveer net zo als bv/fv.
Jochem speent nog heerlijk en ik laat het lekker zo er komt vanzelf een dag dat tie het niet meer wil....

En ik weet ook wel 's nachts er geregeld uit moeten is niet fijn enz maarja helaas hoort het erbij....
Succes en nogmaals geen aanval!

ethan had toen echt nog wel zuigbehoefte als hij tijdens het slapen de speen kwijt was kon hij nog door zuigen dat deed hij vanaf dag 1 tot ongeveer 8maand toen had hij hem nodig om in slaap te komen en te kalmeren

Terug
Bovenaan