Speen afleren???

Hallo allemaal,

Ik ben al een paar maanden niet meer op het forum geweest, maar ik heb jullie ervaring/ hulp nodig.

Onze dochter van 7 maanden wordt continue wakker ;s nachts. Dat komt omdat ze haar speen kwijt is. IK vind het op zich niet erg dat ze een speen heeft als ze gaat slapen, maar elke nacht moet ik minimaal 6x uit bed om d'r speen te pakken. Dat breekt een beetje op... Ik ben echt helemaal oververmoeid.

Bij onze oudste dochter was het binnen 2 weken klaar. Als ze sliep dan trok ik de speen uit haar mond en ze sliep de hele nacht door. Maar bij de jongste werkt dat niet zo.

Wie heeft er een goede tip voor mij, zodat ik ook binnenkort weer lekker kan doorslapen.

groetjes,
Loes
 
Hoi Loes,

Wij hebben bij onze dochter een eerste knuffel je kent ze wel bijv difrax aan de speen geknoopt. (nu was ze aan beide erg gehecht vandaar)
Maar hierdoor had ze op de een of andere manier wel meer grip op haar speen.
En wist ze hem eigenlijk altijd al te vinden op die leeftijd die jou dochtertje nu heeft.
Ons moppie is nu inmiddels al bijna 19 maanden maar haar speen bevind zich nog steeds aan haar popje.
Hoop dat dit voor jou ook helpt, je kunt natuurlijk ook zo'n eerste spuugdoekje aan de speen maken.
Zeker wanneer je speen hebt van bibi en/of difrax(met ring) dan lukt dat goed.

Sucses
Gr Louise
 
Hoi,

Misschien is het een idee om meteen helemaal te stoppen, de zuigbehoefte neemt nu toch al af, misschien kun je haar een knuffeltje mee naar bed geven ipv een speen, nu gaat het meer om de troost dus kan het net zo goed een knuffeltje zijn, het is moeilijk en even doorbijten maar na 3dagen zijn ze er wel doorheen en een knuffel kunnen ze zelf beter pakken!

Gr MJ
 
Onze dochter is nu 15 maanden en slaapt heerlijk met een speentje. Als ik haar 's ochtends uit bedje kom halen pakt ze haar speentje uit hara mond en krijg ik het om weg te leggen.

Als je dochter lekker slaapt met een speentje zou ik dat echt nog niet afbouwen, als ze er de hele dag mee rond wil lopen vind ik dat iets anders.

Tip voor een rustige nacht: leg een paar speentjes in bed, vindt ze er zelf wel eentje om in haar mondje te stoppen.

Suc6 ermee.
 
mijn dochter heeft geen speen (had ze die maar wel want das wel handig als je net op een plek ben waar je net nog niet die fles kan warmen) maar zij heeft het wel met haar kokkel, ze heeft twee lapjesberen en die wrijft ze over haar wangetjes met de duim in de mond die "verdwijnen"  vervolgens naar een andere hoek van het bed: huilen!

soms laat ik het doen als het aan houd ga ik er uit, doe geen licht aan, zeg niets leg alleen beertje terug en ga weer weg. (dan maak ik het niet gezellig want ze gaat nu ontdekken hoe ze me bij d'r kan houden)

het enige wat ik kan zeggen zql vannacht aan je denken....
 
oh ja en als ze oud genoeg is om te begrijpen dan komt op een goede nacht de tandenfee langs, die ruilt haar speentje in voor een cadeautje of centje

werkte bij mijn collega d'r dochter uitstekend!
 
Terug
Bovenaan