Speen en doorslapen

Ik wil graag jullie ervaringen horen over speen en doorslapen.

Evy gebruikt geen speen maar zuigt op haar vingers. Maar Lisa daarentegen wilt heel graag een speen, ze heeft echt een heel groot zuigbehoefte. Maar ik vraag me af hoe dat straks 'snachts gaat.
Slaapt jullie kleine gewoon door ook al hebben ze geen speen in de mond en worden ze even wakker?
Ik ben echt bang dat ik heel lang snachts op moet staan om haar een speen te geven. (al hoop ik dat het gewoon een fase is)

in de eerste 1,5 maand hebben ze eigenlijk nog niet het zuigbehoefte om de speen in te houden. natuurlijk hebben sommige baby's dat al wel sneller en andere pas later.

alicia die kreeg vanaf dag 2 een speen om het uit te rekken met de voedingen.
maar nu ik wil afbouwen met de speen heeft mevrouw haar vingers en duim ontdekt.. ik koop nu geen nieuwe speen meer op is op

Hier beide speen kinderen(floortje niet meer hoor maar wel gehad)..... wij hadden de speen aan een tutti (zo'n slap popje) gedaan en op die manier hebben we eigenlijk nooit echt eruit gemoeten 's nachts.
Het gebeurt natuurlijk wel eens maar mag geen naam hebben.
Je kan ook gewoon zo'n spuugdoekje door de ring doen van de speen.
Maar wat kelly ook zegt in het begin is het wel "lastig om in te houden"maar oefening baart kunst....

Hoe gaat het verder?
Heb je al een beetje ritme met je meiden en hoe vind evy het?

pascal krijgt een speen om in slaap te vallen en soms als troost.
aangezien hij er echt mee smijt, ipv ons te roepen als er iets is snachts, moeten wij er wel wat vaker uit om de speen terug te bezorgen.
omdat na verloop van tijd baalt dat hij de speen heeft weg gegooid en als nog gaat roepen.

Bij mij hebben ze allebei in het begin een speen gehad. En ze duimen allebei. Koen had teveel pijn om zijn duim te kunnen pakken. Vandaar toch een speen. Maar hij is er nu al vanaf. Bij beide jongens met voor de 4 maanden. Na 3 maanden neemt de automatische zuigreflex af. Maar bij mij duimen ze allebei wel als ze moe, hongerig of verdrietig zijn. Toch een stukje troost. Maar als ze slapen, hebben ze hem niet nodig. Ze worden niet wakker omdat ze de speen kwijt zijn volgens mij.

Terug
Bovenaan