Speen en spugen

Hallo Dames,

Ik ben sinds gisteren overgestapt van Friso comfort naar omneo. Dit is in overleg gegaan met het CB omdat de krampen bij onze kleine meid van 6 wk maar niet willen overgaan. Dus we gaan dit maar eens proberen. Voor de comfort gebruikten we de 1,2,3 standenspeen van avent omdat de voeding dik was. De omneo is veel dunner maar ben er niet helemaal zeker van welk speen nummer nu verstandig is om te gebruiken. Want deze standenspeen gaat veel te snel voor haar met als gevolg dat ze gaat spugen als we haar te snel weer in bed liggen. (dit is niet de bedoeling natuurlijk)

Ik hoor het graag,

gr karin
 
Wij gebruiken nu speen nr. 2 van Avent. Met de 1, 2, 3 speen was bij ons de fles ook binnen 5 minuten leeg en dat was een drama (spugen, paniek na het drinken). Nu doet meneer zo'n 15 á 30 minuten over zijn fles en dat gaat véél beter.
groeten, een andere Karin
 
Hoi,
ik geef mijn zoon ook vanaf zijn zesde week Omneo en ik doe dat met Aventspeen nr. 2 (hij kreeg eerst gewone flesvoeding met nr. 1).
Bij ons werkt het prima, hij doet er 20 min. over om z'n fles leeg te drinken en van krampjes heeft hij (bijna) geen last meer!
Succes.
 
Ik geef mijn dochter omneo van nutrilon, met een speen van difrax,waar dus maar één gaatje in zit. Ik had eerst een speen van nutrilon met 3 gaatjes, maar daardoor spuugde ze heel veel. Aangezien ik een hongerige baby met krampjes heb, meng ik nutrilon omneo met nutrilon forte. Dit gaat echt perfect!!
 
omneo en comfort kun je het beste zo heet mogelijk klaar maken, dan blijft de voeding wat dunner en kunnen ze met gemak uit een 1tje (speentje) drinken.
Wel eerst even laten afkoelen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan