Speen handig of juist niet?

Hallo,

mijn zoontje is morgen precies 3 weken.
De eerste anderhalf week ging het heel goed. Hij dronk goed, en sliep goed. Kon zelf in slaap komen.
Maar nu is het anders.. hij valt in slaap tijdens het drinken. En als ik hem in zijn bedje leg wordt hij wakker. Als ik hem zijn speen geef, slaapt hij (soms) weer verder. Maar hij laat elke keer zijn speen vallen.
Wat is nu het beste, elke keer meteen naar zijn kamer gaan om zijn speen te geven zodat hij verder kan slapen, of juist uithuilen (wat ik heel moeilijk vind).
Voor uithuilen vind ik hem nog veel te jong...

Hoe doen jullie het?

Hoi hoi,

Ik kan me goed voorstellen dat je je kindje te jong vind om hem/haar te laten uithuilen,zelf laat ik mijn zoontje,die vandaag 3 weekjes is,helemaal niet huilen,misschien is dat ook wel niet goed,maar ik heb t zo bij iedere baby gedaan en het bevalt me prima,ik vindt dat baby`s niet zomaar huilen,alleen als er wat is en om ze dan maar te laten huilen,nee dat kan ik echt niet,ben daar zo gevoelig voor dat ik zo mee ga huilen!IK vind dat ook onnodig,maar das mijn mening!
Om op t speentjesverhaal terug te komen,mijn zoontje Damian heeft vanaf de geboorte een fopspeentje en ook hij valt tijdens de voeding in slaap.maar dan doe ik m halverwege gewoon een schone luier voor,dan wordt hij wel wakker en geef ik m weer verder de borst,zo krijgt hij wel genoeg voeding binnen.
Als hij na de voeding dan het speentje wil dan krijgt hij m en af en toe gooit hij de speen er ook vaak uit,maar dan neem ik Damian op mijn arm en wieg hem in slaap terwijl ik de speen vast houdt:)))
Het lijkt soms net of hij er dan een spelletje van maakt,maar ja daar is hij nog te jong voor,toch?
Succes!

liefs Caro

Hey Caro bedankt voor je antw. Ik ben blij dat je me begrijpt.
Je kind in slaap wiegen, dat is heerlijk voor het kind. Maar als hij daar aan went, wilt hij dat altijd.. kan dat dan niet lastig zijn soms?

Mag ik je email of msn adres , kunnen we af en toe praten.

Zelf vind ik het ook heerlijk als ik Damian in slaap wieg.
Ach misschien is het af en toe lastig en komt t soms niet uit,maar ook dat komt wel goed.
Hij heeft 9maand continue bij me "gezeten" en zo ineens is zijn vertrouwde "omgeving" weg en is hij (soms)helemaal alleen.

Mijn emailadres is martin-carolien@home.nl

liefs Caro

hoi,
Ik wil hier ook nog ff op reageren. Het in slaap wiegen van je baby is echt niet een goed idee. Je baby gaat hieraan wennen en dan kan je je baby op een gegeven moment niet meer wakker in bed leggen omdat ie niet gewent is om zelf in slaap te kunnen vallen. Je moet dus echt proberen om je baby wakker in bed te leggen zodat ie zelf in slaap kan vallen. Anders moet je straks steeds je bed uit om je kindje in slaap te wiegen als ie wakker wordt.
Mijn dochter is nu 14 weken oud en ik liet haar in het begin ook wel eens huilen hoor. Of ik ging naar haar toe maar ik liet haar wel in haar bedje liggen. Je kunt een baby niet verwennen maar je kunt ze wel verwennen.
Succes!
Groetjes Ilona

tot een kindje een week of 6 is heeft het geen idee van het feit dat hij degene is die bepaalde reactie veroorzaakt. overdags wieg ik mijn mannetje ook vaak in slaap maar s avonds slaapt hij gewoon zelf. zo gauw hij huilt pak ik hem op omdat hij troost kan vinden bij mij. maar als ik met iets bezig ben maak ik het eerst even af. een baby word er juist sterk van als je hem nu in zijn behoeftes bevredigd.

Mijn zoontje had de eerst weekjes ook een speentje ivb met extreme zuigbehoefte, die heeft hij nu niet meer en wil het speentje niet meer. maar ik gaf hem gewoon steeds zijn speentje. als hij vraagt om zijn spenetje is hij verdrietig, hij voelt zich niet lekker in zijn vel, op het moment dat jij het speentje geeft is hij weer bevredigd en voelt zich weer prettig.

het is even moeite om er s nachts steeds uit te moeten om het speentje erin te doen, maar denk ook aan je eigen rust, waar ben je zelf uitgeruster door een paar keer per nacht eruit om het speentje erin te doen of door de halve nacht wakker te liggen en ongelukkig naar het gehuil van de kindje te luisteren.

ik zeg vooral de eerste weken geef je kindje alles waar het om vraagt, zodat het zich bij jou warm en veilig voelt.

Terug
Bovenaan