Speen in de nacht

<p>Hallo iedereen,</p><p> </p><p>Mijn zoon is nu 6 maanden en het wegleggen gaat echt een stuk beter ten opzichte van paar maanden geleden. Hij wordt snachts nog wel een paar keer wakker. Ik denk dat omdat hij gewend is dat hij 2 keer een nachtvoeding kreeg. We proberen dit langzamerhand af te bouwen. Rond 2330 krijgt hij zijn laatste voeding en om 0630 weer zijn eerste.</p><p>Vooralsnog gaat dit goed. Wel wordt hij dus zeker nog wel 4 keer wakker in de nacht. Dat komt omdat zijn speentje uit zijn mond is gevallen. We hoeven het speentje alleen maar terug te doen, en hij valt eigenlijk gelijk weer in slaap. Alleen soms gebeurd dit vaker dan 4 keer in de nacht..</p><p>Hebben jullie een tip om van die speen af te komen of iets anders? Of is dit iets waar we gewoon even doorheen moeten.?</p><p> </p><p>Liefs</p>
 
Hoi, 

Wij hebben vanaf 4 maanden helemaal geen speen meer gegeven. 
In de nacht als hij wakker werd gaven we een aai over de bol of gingen we even knuffelen, maar geen speen. 
Als hij erg vaak in de nacht wakker werd (en hij was niet ziek/verkouden etc.) lieten wij hem ook wel eens huilen waarna hij in 5 min weer in slaap viel. 
Het is misschien een harde manier maar bij ons slaapt de kleine goed door en heeft deze manier zeker geholpen. 

Veel succes!
 
 
Het was bij ons een periode waar we doorheen moesten. Dit is zo'n punt waarop ze zelf nog niet goed de speen kunnen pakken in de nacht. Wij hebben toen glow in the dark spenen gekocht en binnen een paar weken had hij in de gaten hoe hij dit probleem zelf kon oplossen. Bij ons was destijds zonder speen slapen nog geen optie. 
 
Het is  even een periode inderdaad  wat nu misschien even vervelend is dat je een paar keer je bed uit moet maar her gaat over en hij of zij leert zelf zn tutje pakken . Ik heb er op een gegeven moment een stuk of 8 om heen gelegd zodat die er altijd 1 kon pakken ?
 
Heel herkenbaar, bij ons ging het vanaf 7 maanden beter toen hij zelf zijn speen kon pakken. Ik leg er ook altijd een stuk of 6 in zijn bed waarvan er aan 3 een klein krokdil knuffeltje zit zodat hij ze makkelijk kan pakken en dan valt de speen niet zo snel door de spijlen van zijn ledikant. 


het wordt dus vanzelf beter! :) 
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga even Googlen op Glow in de dark speen, en inderdaad maar accepteren dat het een fase is. Hij heeft gewoon echt zijn speen nodig om in slaap te vallen. En dan alsnog wil hij, met speen, nog een poosje door zeuren in de nacht. Ja, dan lopen we even later ook maar weg. En dan stopt hij na 15min. 
En ook maar binnekort meer speentjes aanschaffen :p
 
Terug
Bovenaan