Speen / inbakeren

<p>Hoi onze dochter is 5 weken en heeft een enorme zuigbehoefte, ze kan bijna niet zonder speen en vooral als ze op bed ligt moeten we wel 100x na boven om hem erin te doen, het sneue is wij bakeren haar ook in omdat Ze enorm onrustig is met slapen en hierdoor ze wel een stuk rustiger is, maarja hoe kan Ze zo zelf haar speen vinden of duim dubbele gevoelens hier..</p>

Onze dochter is 5 maanden en nog steeds ingebakerd omdat ze geen goede controle heeft over haar handjes en zichzelf dan steeds wakker maakt. Kortom een speen vinden bij 5 weken lukt dan al helemaal niet. De zuig behoefte wordt steeds minder richting de 3 maanden dus tot die tijd even doorbijten en lekker speentje geven:) 

Wij hadden ook een dochter met hoge zuigbehoefte en deden haar ook af en toe inbakeren.(vooral snachts). 

we deden later een hydrofiel monddoekje vast aan haar speentje. Dit hielp haar enorm. Het doekje had mijn geur en ze kon hem makkelijker vinden. WArdooor ze rustiger sliep en na een paar weken ook beter sliep omdat het zwaaien met haar armen ook minder werd. 

Een baby van 5 weken kan nog niet zelf haar speen vinden en in de mond doen. Ze kan alleen idd niet duimen. 
Geef je borstvoeding of kunstvoeding? Bij BV zou je nog kunnen denken haar vaker aan te leggen zodat op die manier de zuigbehoefte meer bevredigd wordt.... 
Her schijnt idd beter te worden en de behoefte minder tegen de 3 maanden.... 

succes! 

Wat wij hebben gedaan is een spuugdoekje oprollen en vast tapen aan een flessenspeen.  Doordat deze nu blijft liggen en je kleine toch geen kant op kan kan ze hier lekker op zuigen. Geleerd in het ziekenhuis... maar inderdaad nog even geduld. De zuigbehoefte wordt inderdaad wel minder. Succes! 

Zuigebehoefte wordt idd minder als ze ouder worden. Mijn dochter had ook veel haar speentje nodig de eerste maanden. Nu is ze 7 maanden en ze wilt m nog graag met slapen, maar overdag hoeft ze hem echt niet :)
En nu kan ze hem meestal wel zelf vinden en in dr mond stoppen s nachts, maar nog niet altijd. Ik moet er vaak nog wel 3x uit per nacht voor het speentje. Een baby van 5 weken kan écht nog niet zelf het speentje in dr mond doen, dat lukt pas als ze een paar maanden oud is.
Lekker blijven inbakeren, en ja.. helaas gewoon 100x per nacht eruit. Het wordt beter als ze ouder wordt! En misschien gewoon een flesje geven in de nacht? (of meerdere?) Ze is nog zo klein. Na een voeding slspen ze meestal wel een poosje diep, en jij dus ook!! Ik geef soms liever een flesje en daarna een paar uur doorslapen dan dat ik er elke 30 minuten uit moet voor een speen..

Zuigebehoefte wordt idd minder als ze ouder worden. Mijn dochter had ook veel haar speentje nodig de eerste maanden. Nu is ze 7 maanden en ze wilt m nog graag met slapen, maar overdag hoeft ze hem echt niet :)
En nu kan ze hem meestal wel zelf vinden en in dr mond stoppen s nachts, maar nog niet altijd. Ik moet er vaak nog wel 3x uit per nacht voor het speentje. Een baby van 5 weken kan écht nog niet zelf het speentje in dr mond doen, dat lukt pas als ze een paar maanden oud is.
Lekker blijven inbakeren, en ja.. helaas gewoon 100x per nacht eruit. Het wordt beter als ze ouder wordt! En misschien gewoon een flesje geven in de nacht? (of meerdere?) Ze is nog zo klein. Na een voeding slspen ze meestal wel een poosje diep, en jij dus ook!! Ik geef soms liever een flesje en daarna een paar uur doorslapen dan dat ik er elke 30 minuten uit moet voor een speen..

En maak het jezelf makkelijk.. laat ze lekker beneden slapen de eerste maanden!! Ze leert op den duur echt vanzelf in dr bedje slapen. Rond de 3 maanden gaan ze dat ineens aangeven en werkt beneden slapen niet meer zo fijn. 
Zo hoef je overdag ook geen 100x de trap op en het is ook goed als je kindje eraan went overdag niet in volledige stilte te slapen. Dan wordt het nog erg moeilijk voor haar in de toekomst op een kinderdagverblijf enzo. Laat haar ook gewoon in de box slapen terwijl jij een beetje in huis rommelt!

Terug
Bovenaan