Speen kwijt in bed

A

Anoniem

Guest
Wij moeten er vaak 's morgens om zes uur uit om Thijs zijn speen terug te geven die er 's nachts is uitgevallen. Met de speen slaapt hij vaak nog wel door tot half 8.
Het zou zo handig zijn als hij hem zelf weer kon vinden en in de mond kon doen.
Nu weet ik dat er speciale speendoekjes zijn. Wie heeft hier ervaring mee en kan dit ook in bed? Of is dat gevaarlijk?

hallo,
wat grappig onze thijs heeft het zelfde probleem.
en wij zoeken ook een oplossing hiervoor dus ik hou de reacties ook even in de gaten.

groetjes sandra

Hoi,

wij hadden dit ook met Stijn maar hebben het opgelost door gewoon wat meer spenen te kopen en die allemaal in zijn bed te leggen. Stijn kan sinds een paar weken zelf zijn speentje in zijn mond doen en loslaten. Een doekje vind ik altijd eng omdat die over de neus kunnen worden gelegd en dat vind ik een naar idee.

Groetjes van Marloes (zomer-2007forum

http://www.baby-s.nl/index1.html

Hier kun je verschillende voorbeelden vinden. Ikzelf heb met ons zoontje de ervariing dat wanneer een doekje over zijn hoofdje komt en hij te warm of benauwd krijgt; hijzelf zijn hoofdje vrij draait zodat hij weer vrij kan ademen. Hij trket al enige maanden zelf zijn "koesdoek" over zijn hoofd zodat hij geen prikkels meer heeft vanuit zijn omgeving.
Dus zeker het proberen waard zou ik zeggen :)

Succes ermee,

Groetjes vonneg

P.s. bij zoekopdracht "speendoekje" intypen en dan kom je bij wat ik bedoel...:)

Groetjes vonneg

Wij hebben bij de prenatal een aantal speendoekjes gekocht en ons zoontje kan daardoor het speentje makkelijk weer in zijn mondje doen.
We hebben nu 2 speendoekjes met speen in zijn bedje liggen en sindsdien
wordt hij niet meer huilend wakker omdat hij zijn speentje kwijt is.
Aan het gevaar heb ik echter nooit gedacht, maar daar ben ik ook niet bang voor.
Alleen gaat hij af en toe wel het doekje weggooien maar dat doet hij met alles.
Vandaar dat we er altijd wat meer hebben en ook vaak nieuw kopen.

groeten
Rachel

Hier geen speenzuigers, dus ik ken het probleem niet.

Wel vervelend   hoor, overigesn worden er hier regelmatig ook kinderen om 06:00 uur wakker, en die kletsen dan heel wat af. Maar ja doordeweeks gaat bij ons ook de wekker voor zessen, dus voor ons is dat geklets alleen maar gezellig en niet lastig.

Succes.

Miep

bij consultatie bureau werd ook geadviseerd om boekje door de speen te doen.  

Terug
Bovenaan