Speen met stofje?

<p>Hoi allemaal!</p><p>Hebben jullie misschien een idee? Mijn zoon heeft veel zuigbehoefte en lost dit elke keer op door aan de fles te sabbelen. Daardoor eet hij teveel  en of krijgt hij lucht binnen wat resulteert in kramp. Ik geef hem nooit leeg, anders zuigt hij alleen lucht.</p><p>speentjes pakt hij niet (veeeeel geprobeerd). Hij pakt wel zijn duim met een hydro doek eromheen, maar dat levert hem duidelijk geen voldoening op. Nu heb ik voor de proef eens een hydro om de kop van een speen gedaan en waarempel, dan pakt hij wel een speen! Hij was gelijk tevreden alleen super onpraktisch natuurlijk. De speen valt natuurlijk vanzelf uit de doek en een hele hydro doek in bed vind ik een beetje gevaarlijk.</p><p>Herkend iemand dit? Bestaan er speentjes met een doekje erom heen? Zelf knutselen lijkt me een beetje gevaarlijk. Iemand nog een creatief idee?</p><p> </p><p>dank jullie wel!</p>
 
Heb je al eens een sabbeldoekje gebruikt? Een knuffeltje met een lap eraan. Mijn dochter gebruikt een knuffel van happy horse en daar sabbelt ze lekker op voordat ze in slaap valt. Is helemaal veilig.
 
Van een speentje met stof heb ik nooit gehoord maar ik ken wel kindjes die op een hydrofiele doek sabbelen (eventueel met een knoopje erin) of op het oor van een knuffelkonijn. Lijkt me niet persé gevaarlijk, je hebt ook tutdoekjes die mee het bed in gaan. Maar ik kan iets over het hoofd zien natuurlijk ?
 
Ohh een hydrofiele doek met een knoop erin is een goed idee!
We hebben een Woezel knuffeldoekje maar ik denk dat hij deze te dik vind of iets dergelijks. Hij pakt hem nooit, maar als er een hydrofiele doek in de buurt ligt is deze niet veilig. En gezien zijn kwijlen liggen deze altijd in de buurt ;).
Ik merk het nu extra want van de kinderarts moeten we naar om de drie uur voeden. Hij wilde de hele dag door kleine beetje eten, maar ik denk dus dat hij niet wilde eten maar zijn zuigbehoefte wilde voldoen. Pfft wat een ramp want als hij nu mag eten is hij eerst 10 min aan het sabbelen voordat hij maar een klein beetje eet. Dan haal ik de fles er maar weer uit en biedt nu een hydrofiele doek aan. Pfft ik hoop dat dit snel bijtrekt. Hij eet bijna niets zo :(
 
Heb je verschillende soorten spenen geprobeerd? Mijn dochter had ook vreselijke zuigbehoefte en geen speen liefhebber. Uiteindelijk was de mam speen de enige die ze een beetje wilde. Een tip is een beetje aan de speen trekken, dan gaan ze harder zuigen
 
We hebben een stapel spenen liggen op dit moment, ook de mam speen. Helaas is het zo dat ik niet eens aan de speen hoef te trekken maar dat deze zonder pardon binnen 2 seconden gelanceerd wordt. Nee hij is geen fan helaas :(
 
Misschien een pyjama mouw erom?
 
weet dat m'n neefje vroeger op een mouw sabbelde (enorm lang) en dat vroeger om de fles zat, later was het een losse pyjama waarbij dus alleen mouw besabbeld werd
 
heeft neefje enorm lang gedaan (tot z'n 12de, inmiddels is hij 22) (en is die pyjama een poetslap en schilders doekje)
 
Terug
Bovenaan