speen of duim of niks?

Onze eerste had een speen, onze tweede z'n duim. En de derde heeft nog niks maar wel zuigbehoefte. Omdat hij bv krijgt ben ik nog niet aan een speen begonnen, ik weet niet meer wanneer de middelste z'n duim pakte, wie weet nog wel met hoeveel weken dat was? Als je kind geen van beide krijgt huilt hij/zij zich dan in slaap? Welke speen past het beste naast de bv? Is die van avent een goeie? Ik hoop wat van jullie te horen
 
Ik gaf borstvoeding en had daarnaastgewoon een speen, met een afgeplatte onderkant. Bibi en Nuby zijn favoriet, die van difrax was te groot in het begin. Het verhaal van tepel/speen verwarring geldt gewoon niet voor elke baby. In ieder geval zijn wij blij met de speen!
 
Ik geef ook borstvoeding. Onze zoon kreeg vanaf vier weken de Avent-speen. Wij hadden gehoord dat die het beste te combineren is met borstvoeding. Sinds de tiende week is hij ineens gaan duimen en gebruikt hij nog zelden zijn fopspeen.
 
Ik gaf ook borstvoeding en heb na 3 weken een Difrax speen geprobeerd geschikt voor babies met borstvoeding (recht, dus zonder schuine kant). Die wilde onze dochter en zuigt er nog steeds met veel plezier op. Ze is inmiddels 5 maanden en krijgt nu volledig flesvoeding.
 
Terug
Bovenaan