speen of duim of niks?

Onze eerste had een speen, onze tweede z'n duim. En de derde heeft nog niks maar wel zuigbehoefte. Omdat hij bv krijgt ben ik nog niet aan een speen begonnen, ik weet niet meer wanneer de middelste z'n duim pakte, wie weet nog wel met hoeveel weken dat was? Als je kind geen van beide krijgt huilt hij/zij zich dan in slaap? Welke speen past het beste naast de bv? Is die van avent een goeie? Ik hoop wat van jullie te horen
 
Mijn zoontje heeft destijds een speen gekregen. Bij mijn dochtertje wilden we dat eigenlijk niet (dat ding is altijd zoek 's nachts) dus probeerden we het zonder. Maar de zuigbehoefte van mijn dochtertje is vrij groot dus gingen we toch overstag. Maar ze wil helemaal geen speen! Ze spuugt hem meteen uit. Ze heeft ze haar duim gevonden (met ongeveer 12 weken) en dat laten we maar zo. Volgens mij kun je er ook weinig aan doen.
Je hebt spenen die veel op een tepel lijken maar volgens mij is de dental-speen (van bibi, gebruik ik altijd) op de lange termijn wel een betere speen. Succes.
 
Terug
Bovenaan