Speen of geen speen...?

Haaai meiden!

Wie heeft er meer info , tips, ideeen over je baby een speen geven. Ik weet niet waarom maar ik wil er niet goed aan. Mijn man zegt dat ik haar een speenje moet geven omdat ze een grote zuigbehoefte heeft. Ik weet niet of ze gewoon heel erg hongerig is of echt gewoo alleen die zuigbehoefte heeft. En wat als je die speen in haar mondje doet terwijl ze hongerig is...? Gooit ze hem er zelf uit dan? Ik hoorde ook wel eens dat een speen niet goed is, ook slecht voor tandjes en niet verstandig om het langer dan een jaar te gebruiken. Andere zeggen weer dat het wel goed is om je baby rustig te maken en het tegen darmkrampjes kan helpen....
HELP......Wie weet meer? Heel erg bedankt alvast. Het gaat om NOya 2 weekjes oud.

Liefs NOekie
 
Hoi Noekie,

Wij wilde eerst ook geen speen geven aan onze zoon maar omdat hij zo'n zuigbehoefte had, hebben we er toch maar één gegeven. Het gaat nu heel erg goed...het is een tevreden mannetje.
Hij dronk goed..aan de borst en ook een flesje ging goed want dat ik belangrijk voordat je een speen geef geloof ik.

Doen wij jullie denken dat t beste is...en er zitten aan alle dingen voor en nadelen.
Succes!
 
Ik zie niet zoveel nadelen aan de speen zolang een kindje er maar niet dag en nacht mee zit. Mijn zoontje van 6 maanden wordt gewoon rustig van de speen op momenten dat hij het nodig heeft. Wat betreft tanden kan je beter een speen hebben. Ik met speen vroeger heb keurig rechte tanden en mijn zus met duim heeft jaren een beugel moeten dragen. Daarbij de speen ga je op een moment afwennen en die duim is een stuk lastiger.
Veel plezier met je pasgeborene
Lis
 
hallo,

ik twijfelde eerst, vooral bij bortvoeding zeggen ze dat je het beter niet kunt doen omdat ze anders de borst niet pakken. Na drie wekn heb ik toch maar gedaan en mijn dochtertje was gelijk een stuk tevredener; ze is nu 10 maanden en in bed heeft ze altijd een speentje!! gewoon proberen dus!! sommige kinderen willen het niet marr ja dat zie je dan wel!!

succes
 
Hallo,

Onze dochter is drie weken te vroeg geboren en toen kreeg ik al te horen van de zusters dat ze waarschijnlijk wel een speentje nodig zou hebben, omdat kindjes die te vroeg geboren een grotere zuigbehoefte kunnen hebben. Ikzelf ben ook geen voorstander van de speen hoor! De eerste 2 weken gingen prima en was ze heel tevreden. Na die twee weken, begon ze veel te huilen en aan het worstelen met haar vingertjes. Dit een dag aangezien en toch maar de speen gegeven. Ze werd er erg rustig van. Na ongeveer 6 weken, wilde ze de speen niet meer (ze begon er zelfs van te kokhalzen) en begon met duimen, wat ze nu ook doet en eigenlijk alleen als ze moe is.
Als ze honger had kon ik de speen er wel instoppen, maar kreeg ik hem net zo hard weer terug, dus dat merk je snel genoeg.

Succes met je keuze wel of geen speen,
Groetjes van Mieke
 
Hoi Noekie,

Ons dochtertje heeft op dag 2 al een speentje gekregen omdat ze de eerste dag alleen maar de pink wilde en ik dat niet zag zitten omdat andere het dan ook zo makkelijk doen en zag er nog meer nadelen aan.

Dus een speentje geen tepel speen verwarring gekregen hoor.

Het is voor baby's vaak rust gevend. En ja je hebt het zelf in de hand hoe vaak je hem geeft. Ons meisje krijgt hem alleen in bed en daar ligt ie dan ook en als we weggaan ook allee als ze gaat slapen.

Verder gooide ze hier meteen haar speen uit als ze wilde drinken en ik het ff niet doorhad. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als ze zuigbehoefte heeft en daar lekker rustig van word zou ik het zeker doen. Waarom met een kindje zitten als het zo overstuur raakt en met speen misschien rustig is?

Groetjes en succes
 
Wij hebben onze kleine meid ook pas na 5 weken de speen gegeven omdat we er eerst tegen waren. Maar ja ze bleek een grote zuigbehoefte te hebben, wat ik eerst aanzag voor honger hebben. Maar ze groeide zo mega door het vele aanleggen dus toen toch maar eens een speen gaan proberen en ze werd gelijk een stuk rustiger. Ze is nu 12 weken en slaapt ook beter door haar speen en ook bij haar krampjes wil ze graag haar speen ter geruststelling.

 
Hoi Noekie,

Arthur heeft een enorme zuigbehoefte en mijn vinger werd er soms week van. Hoewel ik ook tegen was hebben we de eerste week dan ook de speen gegeven, omdat hij veel last van darmkrampjes had. Als ie echt honger heeft wil hij geen speen alleen eten en dat laat ie merken ook. Tja dat verhaal dat ze de borst niet meer pakken, Arthur maakt het niets uit, speen, fles of borst (bij de laatste 2 als er maar melk uit komt). Ergonomische wil hij niet, hij wil alleen avent. Als het niet nodig is hoeft hij de speen niet en als hij in slaap valt halen we hem er ook uit. Ik vind de speen een fijne oplossing, ook omdat we de voedingen wat verder uit elkaar willen gaan geven.

Succes.

Liesbeth
 
Terug
Bovenaan