speen(tje)

A

Anoniem

Guest
hoi dames

toen ik nog zwanger was van djesslyn maakte ik me al een beetje zorgen hoe ik het speengebruik af moest leren, maar voor haar eerste verjaardag kreeg ze hem alleen nog mee naar bed.. en na een paar dagen niks meer gegeven en er gelukkig nooit geen problemen mee gehad!

ben nu benieuwd ofdat jullie kleintjes nog de speen gebruiken en wanneer jullie er mee willen stoppen en hoe?

groetjes jessica en djesslyn (en rond 18sept verwachten we een broertje )

hoi

Jayden krijgt nog steeds zn speentje als hij gaat slapen of als hij moe is of verdrietig is.
En van mij mag hij die nog wel even hebben, ik hou er ook niet van dat kinderen er de hele dag mee lopen, maar op deze momenten vind ik het niet erg.
Maar wel fijn dat het bij jou zo makkelijk ging qua afleren!

xxxjes

Hai,

Luna krijgt ook haar speentje nog als ze inderdaad moe, verdrietig is of naar bed gaat
verder heeft ze hem eigenlijk niet meer maar
wat goed zeg dat je hem zo snel hebt afgeleerd
Luna mag hem voorlopig van mij nog wel even houden maar
hoop dat het tegen die tijd afleren ook zo makkelijk gaat als bij jou!!

Groetjes Samiera

Hoi,

Wat goed dat zij het zo snel heeft afgeleerd!
Tara (06-05-2007) is nu dus 15 maanden, maar ze krijgt haar speentje nog steeds als ze slaapt, moe is, verdrietig of ziek.

Groetjes,
Shivana

Mart had een paar weekjes de speen, en daarna altijd zijn duim gebruikt, bij inslapen, enz

groetjes simone

Hoi,
mijn dochter heeft nooit een speen gehad en ze duimt ook niet. Dus ze hoeft het ook niet af te leren,

groetjes van Sonja

Marissa heeft ook een fiepje, die krijgt ze in bed, als ze moe is of als ze verdrietig is. We nemen hem ook altijd mee als we weg gaan, hij hangt dan aan een koord aan de wagen en als ze hem wilt dan pakt ze hem. Ik vind het helemaal niet erg dat ze fiept. Helemaal niet omdat mijn man en ik duimers zijn, ik heb liever dat ze fiept dan dat ze duimt. Voorlopig mag ze hem gewoon, als ze 2 is alleen nog maar in bed maar als ze er behoefte aan heeft dan mag ze hem nog wel een tijd in bed en dan zien we wel. Ik heb laatst een artikel gelezen dat je hem niet zomaar af moet pakken omdat het een troost is voor een kind. En dat het ook helemaal niet zo erg is en kinderen er zelf wel mee stoppen.
Maar hier mag ze dus nog lekker even doorgaan

groetjes Linda

Hoi,

Stijn krijgt zijn speentje alleen nog in bed. De laatste paar keer dat hij hem mee nam onderweg gooide hij hem weg en daar kwam ik te laat weer achter. Dus toen ik er in een week tijd drie kwijt was geraakt op deze manier heb ik hem niet meer gegeven met weggaan en vlak daarna thuis ook niet meer. Nu haalt hij hem zelf uit zijn mond als hij wakker is. Afleren dat zie ik nog wel hoe ik dat doe.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan