speen uitspugen

hoi,

Mijn dochter van ruim 13 weken heeft voeding met jbpm vanwege het vele spugen.

Sinds een week drinkt ze de fles moeizaam. Ze duwt steeds na 2-3 slokken de fles eruit  met haar tong of gooit haar hoofd in haar nek.  Als ik de fles dan opnieuw aanbiedt, doet ze weer hetzelfde na 2-3 slokken. Zo krijgt ze dus ook weer meer lucht binnen en  ondanks vele boertjes tussendoor spuugt ze weer veel. Ook drinkt ze minder dan voorheen. Ik heb al andere flessen en spenen  geprobeerd, maar het doet niet veel.

Flessen geven gaat zo heel moeizaam. Heeft iemand tips?

groet, da77  

Hoi

Onze zoon van morgen 11 weken, heeft ook van die buien gehad.Ik heb toen inderdaad een speen met een grotere maat gekocht en als hij 3 maanden is ga ik een maat 3 speen geven.Ook is die van mij nogal gauw afgeleid als er teveel prikkels om hem heen zijn, zo doe ik nu vaak de televisie uit als ik hem de fles geef.Nu heeft hij er geen last meer van en drinkt hij zijn flessen goed.
Succes

groetjes daphne

Hallo,
onze Simon is vanaf het begin een lastige drinker geweest, snel afgeleid, klieren met de speen  en hij dronk gewoon vaak net te weinig.
Wij hebben geloof ik alle denkbare spenen uitgeprobeerd en uiteindelijk de goede gevonden. De spenen kosten vaak maar 1 euro dus het is best te doen om een hele lading te proberen.
Tegen lucht binnen krijgen helpen de kromme Difraxflessen aardig omdat ze automatisch ontluchten.

Verder geef ik Simon met 7 maanden nog altijd de fles op mijn benen. Ik zet mijn voeten op de tafel en leg hem op mijn benen. Dan heb je altijd twee handen vrij om bv zijn handjes weg te houden.
Daarnaast zijn mijn vriend en ik in principe de enige die hem de fles geven, visite laten we nóóit de fles geven. Als het druk in de kamer is gaan we apart zitten.
Soms geeft dat rare blikken als ik op verjaardagsvisite boven wilde gaan zitten, maar je moet gewoon doen wat jou een goed gevoel geeft.

Succes!

Bedankt voor jullie reacties.
Inmiddels lijkt het weer een stukje beter te gaan (afkloppen). Het blijft een beetje zoeken. Apart gaan zitten en tv uit deed ik altijd al maar  ik had nu een paar keer dat  na een uur aanmodderen ik toch maar beneden ging zitten en ze ineens wel wilde drinken! alsof ze juist drinkt met veel herrie! Ook zijn we toch  op andere flessen over, wat ze eerst weer moest leren, maar ze krijgt er minder lucht mee binnen!  

groetjes, Diane  

Terug
Bovenaan