speen vastpakken

Maarten heeft weer wat nieuws. Hij begint nu zijn handjes te ontdekken. Hierdoor begint hij ook naar dingen de grijpen. Hij grijpt zijn speen uit zijn mond, om er dan eerst gefacineerd naar te kijken. Enkele seconden later realiseert hij zich dat hij niets meer heeft om op te sabbelen, en begint dus dan te jengelen. Gelukkig lukt het hem ook af en toe om dan op zijn vingertjes te gaan sabbelen, anders blijf ik op en neer lopen om de speen in zijn mond te stoppen. Verder probeer ik als ik de speen in zijn mond doe ook een ander speeltje in zijn handen te drukken zodat hij in ieder geval zijn handjes vol heeft en dus zijn speen niet weer uit zijn mond pakt... haha

groetjes Pauline

Mama van Maarten 19-08-2006

haha hier nog zo een leuk he dat ze hun handjes beginnen te ontdekken
marek  heeft eigenlijk nu ook niet meer zoveel behoefte aan zijn speen hij
vind zijn handjes veel lekkerder haha..

groetjes mira mv marek 10 wk

heel herkenbaar!
jasmay is nu bijna 8 weekjes en ze slaat soms haar speentje uit haar mond omdat haar handjes ongecontroleerd langs haar gezichtje gaan, ze doet ook erg haar best om haar vingertjes of duim in haar mond te stoppen maar dit lukt nog niet helemaal.....nu kan ik dus wel iedere keer eruit om haar speentje terug te geven.
ze wordt echt boos als het niet lukt, ook in haar slaap, dan denk ik dat ze wakker is maar dan ligt ze te ' vechten' met haar vingertjes, soms heel wild om zich heen slaand...heel soms belanden er 2 vingers in haar mond, dan hoor ik haar smakken, zo schattig maar het duurt maar eventjes!
wanneer zou ze dat beter onder controle gaan krijgen...zou zoveel makkelijker zijn zonder speen, vooral s'nachts.

lotte.

Terug
Bovenaan