speen veranderen?

Hoi

Mijn zoontje is nu precies 2 maanden oud (8w5d). Hij drinkt nu 5xflesjes van 180cc+6schep, de ene keer leeg, de andere keer nog niet helemaal.
Hij neemt er echter zeer de tijd voor, met de nodige pauzes ben ik een uur bezig!
Is dit normaal? Of zal ik een speen met een groter gat gaan gebruiken, zodat hij in één teug wat meer binnen krijgt?
Als ik eerder stop met voeden, dan heeft hij te snel weer honger! Dus hij heeft nog wel honger, maar er zitten dan boertjes erg dwars en soms is hij te moe om verder te drinken.

Groetjes, Marrigje
 
Sommige baby's hebben nog niet voldoende uithoudingsvermogen om snel en veel te drinken.

Misschien zou je er toch aan kunnen denken om een fles meer te geven en dan bij de andere flessen iets minder te geven. dan moet je sneller voeden maar dan lukt het misschien wel om hem sneller leeg te drinken.

Wat voor speen gebruik je nu? Je moet oppassen dat als je over gaat naar een andere speen dat hij zich niet gaat verslikken omdat het te snel binnen komt.
Ik heb vanaf het begin een speen van avant gebruikt met twee gaatjes. En hij is nu 5,5 maanden en gebruikt deze nog steeds. Gaat heel goed en drinkt 180 cc in een kwartier leeg. En dat is een normale tijd. Een uur is wel echt heel lang. Maar ja wat ik al zeg uithoudingsvermogen moet groeien en kan best zijn dat dit opeens heel snel veranderd.

Maar je zou kunnen proberen om een andere speen te nemen. Een ander merk kan ook nog wel eens helpen. Niet elk kind vindt dezelfde speen lekker. Probeer gewoon eens iets anders. Sommige flessen komt echt maar heel weinig uit.

Succes
 
Hoi

We hebben de eerste speen van de Dr. Brownfles.
Het cb zegt idd ook terug naar 6 voedingen.
Maar ik ben vergeten te zeggen dat hij een paar dagen wél zijn fles in een normale tijd leeg had, maximaal een half uurtje (met pauzes). Dus hij kán het wel, zowel qua uithoudingsvermogen als maaginhoud.
Een uur is ook wel het langste, hij doet er nu zo'n 3 kwartier tot een uur over, soms nog wat sneller. Mijn man en ik denken dat het aan het warme weer ligt, aangezien hij er sinds die tijd meer de tijd voor neemt.
Het is een beetje vervelend voor hem, begon hij net te wennen aan de 5 voedingen, werd het zo warm!
We nemen er maar gewoon de tijd voor!

Groetjes
 
Je moet het ook niet overhaasten hoor. Uiteindelijk neemt het vanzelf een goede vorm aan.

Ik heb drie maanden borstvoeding gegeven en ben toen over gestapt op flesvoeding. Er werd mij ook van alles verteld over hoe ik het moest doen. Maar uiteindelijk heb ik het tempo van hem aangenomen en nu gaat het heel goed. Ze geven zelf ook aan hoe ze het het prettigste vinden. Niet altijd handig maar dat is nou eenmaal zo.

Inderdaad gaan ze door het warme weer minder eten.
Mijn zoontje wil de laatste dagen ook veel minder eten. In ieder geval warm eten. Ik geef veel water of diksap tussendoor. Dan krijgt hij in ieder geval voldoende vocht binnen.
Je zou nog kunnen proberen om de fles minder warm te maken of om ook wat water tussendoor te geven. al neemt hij maar twee slokken, dan weet je in ieder geval dat hij voldoende drinkt. Pas wel op dat je neit te veel geeft want dan drinkt hij zijn fles weer niet op.

Ja het is allemaal moeilijk, maar komt echt vanzelf wel weer een ritme in. Misschien vindt hij het gewoon erg lekker om bij je te liggen. Dat kan ook nog.

gr
 
Hallo,

Pff, bijna een half uur tot een uur bezig met een voeding... Kost veel tijd en geduld!
Dr Brownfles zegt me niets.
Ik vind avent flessen erg fijn en heb mijn mannen zelden tot nooit tussendoor moeten laten boeren.
Mijn vriendin zweert het bij difrax flessen.

Misschien kun je eens een andere fles proberen?

Succes
 
Bij ons bijna het zelfde,onze zoon krijgt nu 5 x een fles van 150ml + 5 scheppen voeding, (met het warme weer 160ml) deze drinkt hij niet altijd helemaal op meestal drinkt hij er 3 helemaal op en de andere 2 laat hij 40ml/30ml staan.

Zelfs met de avent flessen moet ik soms tussendoor boeren maar dat wordt nu minder omdat hij steeds beter gaat drinken(minder gulzig)
Soms doe ik er ook 45 min over.
Maar als hij op deze manier zijn eten binnen krijgt prima toch.

sommig kinderen drinken/eten snel andere doen er langer over....

zolang je baby goed groeit en levendig is zou ik mij niet zorgen maken.
Tuurlijk is het vervelend om een uur te voeden...

succes
 
Terug
Bovenaan