Speen vervangen

<p>Hoi iedereen,</p><p>Mijn zoontje van 3 maanden zuigt graag op de bibsspeen. Nu las ik in de bijsluiter dat je ze niet mag steriliseren in een magnetron sterilisator en je ze elke 6 weken moet vervangen. Maar ik vind ze er eigenlijk nog prima uitzien en prima aanvoelen.</p><p>Hoe doen jullie dat?</p>

Pff ik zou het even wat langer aankijken. Dure business om ze elke 6 weken te vervangen! 
Zelf gebruik ik de speentjes van difrax, deze mogen wel in de magnetron. Ik vervang ze elke 6 maanden en soms koop ik een nieuwe als er eentje lek is. 
Ik werk op een kinderdagverblijf waar ook kindjes zijn met de bibs spenen. Geen idee hoe vaak ouders deze vervangen maar ik geloof echt niet elke 6 weken, sommige kindjes hebben al maandenlang dezelfde speen mee. 
Ik zou ze pas vervangen als ze er niet meer fris uit zien. In ieder geval elke 6 maanden, evt. war eerder 

Ik koop er steeds meerdere tegelijk, zodat ik ze kan wisselen. Hierdoor wordt het natuurrubber niet zo snel aangetast, waardoor ze het langer dan 6 weken volhouden.
M’n dochter is nu 6 maand en volgens mij heb ik ze met 5 maand vervangen. Zodra er scheurtjes in komen, koop ik nieuwe 
Kook ze wel iedere week of 2 weken uit in een pannetje. Volgens mij wordt het steriliseren van bibs spenen afgeraden, vanwege het natuur rubber. 

Hier ook een bibs fan
Ik koop er meerdere tegelijk en kijk zelf wanneer ze niet meer kunnen? je zier ze steeds donkerder worden  en op een gegeven moment zit er ook een geurtje aan en dan gooi  ik ze weg
En mijn zoontje sabbelt er meer op als dat die er echt aan zuigt
?

Ik doe ze wel gewoon in de magnetron stabilisator. Doe het al langer dan 6 wkn (om de dag ongeveer) en het rubber wordt iets donkerder maar zien er verder nog prima uit! Ik ga ze gewoon op gevoel vervangen.. echt niet elke 4-6wkn :)

Voor zover ik weet is het noodzakelijk om spenen te vervangen als er scheurtjes in zitten. 
Om de 6 weken terwijl hij nog prima is klinkt een beetje als geldklopperij ;)

Terug
Bovenaan