speen vraagje

Wij hebben de avent flessen en Milan drinkt nu sinds een week alleen maar uit de fles.
We hebben daar de speen met 1 gaatje op zitten. Volgens de verpakking mag hij ook de speen met 2 gaatjes.
Ik vraag me af of ik moet overstappen naar 2 gaatjes. Iemand ervaring?
 
Ik gebruikte ook de 1-speen voordat ik ging indikken met johannes broodpitmeel. Nu gebruik ik de 4-speen. Kijk even goed naar Milan hoe hij drinkt met de 1 speen en hoe lang hij erover doet. De 2-speen heeft gewoon een extra gaatje, net zo groot als het gaatje in de 1-speen, dus net wat meer per keer in zijn mondje en dan is dus de voeding sneller op. Ik denk dat als hij veel zuigbehoefte heeft en zuigbehoefte overhoudt na de fles je beter bij de 1-speen kunt blijven, omdat dat toch meer voldoet in die behoefte.
Overigens passen de kruidvat brede hals spenen ook op de avent flessen, scheelt wat in kosten als dat je uit maakt ;-)

Liefs, Marieke
 
Wij gebruikten de 1 speen en daar werd Lise bijna agressief van, omdat het niet snel genoeg ging. Vervolgens zijn we overgestapt naar de 2 speen en dat gaat stukken beter. Ze moet nog steeds wel haar best doen om haar voldoende uit te krijgen per slok, maar met deze speen verslikt ze zich tenminste niet. We hebben een keer speentje 3 erop gezet en dat werd één groot proestfestijn (flesje zat er wel binnen tien minuten in ;-)).

Van de lactatiekundige begreep ik dat als een kindje gemiddeld 15 tot 20 minuten over een flesje doet, dat prima is. Dit is uiteraard exclusief eventuele pauzes en boertjes. Ik zou het gewoon proberen.

Liefs,
Arwen
 
Dan blijven we nog even op een gaatje hangen. Klinkt beter voor ons zuigertje :)
De twee gaten speen zat in het starterspakket erbij, dus die is voor later ergens.
Wat is een brede hals speen?
 
Gewoon het type speen dat op de avent flessen past ;-) Je hebt ook de kersspeen bijvoorbeeld, dat is een smalle speen, voor op smallere flessen (zoals bijv. de difrax fles)
 
Geen idee, wij gebruiken de Calma speen van medela. Die doet de borst na zeg maar. Dus Saar kan zelf bepalen hoeveel ze binnen krijgt per 'zuigbeurt' ;-)
 
Terug
Bovenaan