speen wegdoen

hoi,
Ik heb het er in het verleden al eens over gehad, maar ik weet het nu zeker: de fopspeen gaat eruit!
altijd 1x, vaak ook 2x en soms zelfs 3x per nacht is ze haar speen kwijt en kan ik mijn bed uit. Vaak is de speen echt uit bed gevallen. Ik heb al eens geprobeerd om er een doekje aan te knopen, maar dat accepteert ze niet.
Ook de tandjes van mijn dochtertje gaan duidelijk scheef staan.
Ze heeft hem alleen in bed, maar ja dat is toch 12 uur per nacht en overdag 2 uur.
Ik voorzie een groot drama, want ik wil hem resoluut wegnemen,
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben nu 32 weken zwanger en straks moet ik er ook weer uit voor nachtvoedingen en dan nog eens voor een speen die gevallen is, ik houd dat niet vol!
Ik heb hier al eens gelezen van een kindje dat hem zelf in de prullenbak had gestopt en dat best begreep.
Jasmijn is nu net 2 geworden en ik denk dat ik het wel een beetje uit kan leggen dat hij weg is en niet meer terugkomt, maar het zal haar vreselijk verdriet doen en ons een aantal gebroken nachten bezorgen.
Over 2 weken hebben we een week vrij en die offeren we er maar aan op!

Iemand nog tips, of iemand die weet hoe lang het verdriet gaat duren?

groeten Elke

Hier ook een mannetje die nog een speen heeft. Wij geven hem sinds 3 weken nog alleen in bed en dat kostte al enige strijd maar nu is hij eraan gewend en mag hij de speen zelf op de kast leggen voor we naar beneden gaan. Hij heeft een Nijntje tutdoekje aan de speen vast omdat ik dus ook meerdere keren per nacht onder het bed kon kruipen om de speen te zoeken, maar dat hebben we al vrij snel gedaan dus dat hoort voor Jari gewoon zo dat de speen vast zit aan Nijn en zo kan hij de speen zelf ook makkelijker weer vinden. Hij heeft de speen vooral in om in slaap te komen want als ik later kom kijken ligt de speen naast zijn mondje, ws valt deze uit zijn mondje als hij slaapt. Als hij wakker wordt pakt  hij de speen wel weer. Ook hier zal de speen weg moeten maar ik stel het nog even uit. Jari zit midden in de peuterpuberteit met driftbuien en wil alles zelf doen dus dat vindt ik eerst vermoeiend genoeg. Het helemaal afwennen van de speen doen we wel als de peuterpuberteit weer over is. Dus van mij geen tips of ervaringen, ik ben er ook wel benieuwd naar hoe andere moeders dat hebben aangepakt, mijn oudste zoontje zuigt nl op zijn duim en dat leer je veel moeilijker af. Hij doet dat nu wel alleen als hij moe is, soms als hij tv kijkt en natuurlijk als hij in bed ligt, als hij eenmaal in slaap is zakt de duim ook uit zijn mond. Dus leer dat allemaal maar eens af, een speen kun je natuurlijk afnemen en een duim niet. Dus ik ben ook wel nieuwsgierig naar tips en ervaringen.
Groetjes Linda

Elsa is het meisje dat hem zelf in de prullenbak heeft gegooit nadat ze hem kapot had gebeten. Het is nadien 1 a 2 weken strijd geweest, oftewel huilen bij het naar bed gaan, maar daarna was het ook goed en ze heeft er nooit meer naar gevraagt. Het is dus echt een kwestie van doorzetten, wat bij de ouders best wel wat frustratie's kan opleveren, maar ja daarna ben je er ook vanaf.
Wat ik er nog wel over wil zeggen probeer het uit te leggen en laat ze zelf de speen wegdoen en maak er een foto van zodat je het nog een keertje kunt laten zien als ze er naar vragen.
Hopelijk hebben jullie er wat aan en suc6 ermee!!!!

Vlindertjes

hoi,

pfff 2 weken strijd! Ik hoop dat ik het volhoud als het bij ons ook zo lang duurt. Maar het is nu of nooit. Want als over 2 maanden de baby misschien ook een speen krijgt dan zal het echt niet meer lukken de komende maanden daarna, dat lijkt me helemaal niet eerlijk en er verandert dan al zo veel voor Jasmijn.
Ik heb al bedacht dat ik hem zelf stiekum kapot maak en hem dan laat zien, Het begrip kapot snapt ze al en dan kan ik daarop verder gaan.

Elke

Ha Elke,

Helaas ik kan je niet helpen met mijn ervaringen. Naomi wilde geen speen toen ze klein was. Ik probeer even mee te denken. Dat van dat kapot maken is wellicht een goeie. en misschien ook aanknopen bij de baby die eraan komt? Zo van kleine baby's hebben een speen en jij wordt grote zus, die hebben geen speen. Op deze leeftijd willen ze graag groot zijn. En misschien een leuke knuffel laten uitkiezen waarmee ze in slaap kan vallen en waar ze haar verdriet bij kwijt kan?

Geen idee of het werkt hoor, maar misschien het proberen waard.

Sterkte ermee!

Groeten,
Wilmi

Ik heb helaas ook geen tips voor je, mijn dochter loopt ook met een speen, maar die krijst s'nachts echt niet om d'r speen, overdag afentoe, maar dat wordt ook met de dag minder, maar afpakken doe ik niet, Zolang zij er behoefte aan heeft mag ze van mij de speen behouden, het gaat vanzelf over, jah mits ze dadelijk 4 jaar is en naar school gaat en nog steeds met een speen loopt dat is dan weer een ander verhaal, maar nu vindt ik het niet erg, en mag ze lekker met de speen blijven lopen..

Maar ik kan begrijpen dat het erg vervelend is dat je er constant uit moet om de speen terug te geven, ik zou zelf dan laten huilen en laten weten dat het niet het einde van de wereld is, en zo kan je misschien toch je nachtrust terug krijgen??

Succes ermee

Groetjes Claudia

Terug
Bovenaan